This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Julieko

Min veninde og jeg er i forbindelse med en længere rejse i Nepal fra midten af april og tre uger frem. Vi vil gerne ud og trekke og vores mål er at nå Everest Base Camp!

Er der nogen der har gjort det i den periode? Hvordan var vejret?
    Kan det overhovedet nåes på 3 uger?
    Er det let at finde trekking-ture ved bureauer i kathmandu?
    Hvad er prisen ca. for et trek til EVB?
    Skal man have sovepose med hjemmefra? Kan man evt, købe en dernede, det samme med noget af tøjet. Vi har nemlig hørt det skulle vrimle med “kopier” af outdoor mærkerne?

Vi sætter stor pris på alle svar/gode råd 🙂

Anonym Anders

Hej

Jeg har ikke selv trekket til Basecamp, dog andre steder i Nepal, men jeg mener at en tur til basecamp kan gøres på lige under 20 dage +/-

Det er efterhånden rimelig svært at regne med vejret i Nepal pga. klimaforandringerne, men April er da kendt for at være en fin måned til formålet, men når man når højt op er vejret altid mere eller mindre uforudsigelig

Det vrimler med bureauer i Kathmandu, det kan ihvertfald ikke betale sig at bestille noget hjemme fra.. I Thamel(turistområdet i Kathmandu) skulle der være lidt for enhver smag – og pengepung.

Jeg trekkede i Langtang området sidste sommer og der medbragte jeg min egen sovepose, men det er selvfølgelig også et spørgsmål om hvorvidt man vil overnatte i telt eller i små guest-houses undevejs. Men i Thamel skulle det være muligt at opdrive alt hvad hjertet begærer af soveposer og outdoorgrej – af ret varierende kvalitet selvfølgelig.

Go tur!

Anders

Anonym Mads Andersen

Lyder spændende, vil lige følge lidt med på den her tråd..

Rigtig god tur..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account