This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym _-mie-_

Jeg og min kæreste skal til Neptal i 1½ måned til april 2009.

Hvad skal man se i Nepal? Og mht. tøj, skal man have regntøj og meget varmt tøj med?

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

I kommer til at få intet mindre end en fantastisk tur. Jeg var selv i Nepal i 6 uger i efteråret 2005. Og prøvede lidt forskelligt.

Jeg vil anbefale jer at tage et længere trek for at opleve storslåede himalaya. Her kan jeg anbefale Annapurna-circuit som er fantastisk varieret og utroligt smukt. Det tager ca. 16-20 dage. I kan evt. nøjes med kun at tage en del af turen.

Så er der Chitwan nationalpark med næsehorn, elefanter, krokodiller, aber etc., absolut også et besøg værd.

Hvis I er til action kunne det være et hit at tage til borderland resorts hvor der er mulighed for bungee jump, river rafting, canyoning og meget andet godt.

Pokhara mener jeg er et must. Det er en lille by med en fantastisk smuk beliggenhed. Lej en båd og ro ud på midten af søen med lidt mad og drikke, så får I ikke en mere romantisk tur med storslået udsigt til himalaya. Gå evt. op til et af udsigtspunkterne og nyd bjergene spejling i søen. overvej endvidere at tage til sarangkot (tror jeg nok det hedder) og se solopgangen.

Der er også masser at se i Kathmandu-dalen. F.eks. durbar square, monkeytemple, boudha nath stupaen etc.

Jeg lavede også en sviptur til Tibet, men det er nok lidt sværere at komme ind i landet på nuværende tidspunkt. Tror dog også at en tur til Bhutan måske vil være en større oplevelse.

Kan kun sige én ting: glæd jer!! Det bliver en fed tur!

Anonym _-mie-_

Mange tak for svar 🙂 I nepal har vi besluttet at tage på trek til everest basecamp og en safari..

Anonym Petssa

Vil I ikke skrive lidt om priserne for de forskellige treks osv??

Anonym _-mie-_

Everest basecamp er dyr. Det koster omkring 6500 kr. Men ved I om man kan gøre det billigere når man først er der?

Anonym Petssa

okay. tak for det… Jeg kunne forestille mig, at det kunne gøres billigere når man var der. Jeg ved hvertfald at fx. Kilroy er meget gode til at tjene helt godt på de ture man køber gennem dem..

Anonym _-mie-_

Vi har fået tilbuddet gennem jysk.. Men synes stadig det er ret dyrt..

Anonym Petssa

Okay, jeg tror jysk er lige så flinke til at score kassen som kilroy.
    Personligt ville jeg købe trekket i nepal, men jeg tager også ting meget som de kommer og planlægger meget lidt på forhånd, når jeg backpacker.
    Men som sagt, så ved jeg ikke med sikkerhed om det billigere…

Anonym _-mie-_

Nej okay, men tak for svar.. Kan prøve at undersøge det lidt nærmere, for tror også det er billigere i Nepal.

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Mht. trekket kan det godt betale sig at købe det i Nepal. Jeg købte mit gennem Ultimate Descents som jeg varmt kan anbefale som leverandør. Jeg havde en bærer og en guide og jeg tror jeg gav det der svarer til 20$ om dagen.

Når det så er sagt, så vil jeg helt klart foreslå at gøre det selv. Det er selvfølgelig dejligt med en portør, men hvis man er indstillet på det, så kan man sagtens bære sin baggage selv. Få alt det unødvendige opmagasineret på dit hostel i Thamel, Kathmandu og tag kun det absolut nødvendige med. På denne måde kan du nøjes med at betale for mad og overnatning.

Det gør også turen mere fleksibel. Man er ikke afhængig af at turen skal være afsluttet indenfor et vist tidspunkt. Hvis der er en detour der lyder spændende kan man bare tage den. Jeg ærgrede mig ihvertfald over at jeg ikke tog afsted uden guide og portør.

Der er mange mennesker på ruten, så der er ikke den store fare for at fare vild og skulle man blive lidt i tvivl om hvor man skal gå hen, kan man jo bare tage en pause og vente på at den næste gruppe kommer forbi og så følge efter dem.

Anonym Mie

Det lyder rigtig godt.. Det vil vi absolut overveje. Vi køber hvertfald først turen når vi er i Nepal..

Lige et spørgsmål: Hvor mange penge skal man ca. regne med at bruge når man er i Nepal 1½ måned? Vi har selv lidt kogegrej med, så vi kan lave lidt mad selv 🙂 Jeg ved ikke om man kan sove i telt i Nepal, for dette har vi også selv med?

Anonym Mie

Vi har forresten fået et tilbud fra Jysk på 3130 kr. for 2 personer til den der Chitwan nationalpark. Er det noget som du har gjort billigere eller hvordan?

Anonym Mie

Lyder ret fedt alt det du har prøvet 🙂
    Nej ved godt maden er meget billig i Asien, da jeg selv har været i Thailand. Men det er også mere fordi vi skal til Australien og New Zealand og sådan 🙂 Så derfor har vi kogegrej med…

Anonym Perry

Hej Mie

Mht. kogegrej lyder det da som en god ting, men da jeg var dernede, var maden afsindig billig. Selv i Thamel som er turistdistriktet i Kathmandu kan du finde god mad til billige penge. Spis der hvor israelerne spiser, så ved du at du får noget af det billigste mad der findes i byen ha ha ha. Prøv f.eks. nogle af sidegaderne til “hovedgaden”. Jeg tror det bliver svært for jer at lave maden billigere selv(?)

Chitwan gjorde jeg for 250 $. Dengang ca. 1500 kr. Det var virkelig et luksus-sted jeg var “temple Tigers Lodge” tror jeg nok det hed. Det var den tidligere konges foretrukne resort i Chitwan. Da jeg var der fik vi serveret mad fra 7-8 forskellige tjenere og maden var rigtig god. Turen inkluderede sejlture, nature walks, elefantridning og alle måltider. Denne tur købte jeg også gennem ultimate descents.

Jeg brugte en del penge i de 6 uger jeg var i Nepal, men jeg lavede også rigtig meget. Udover trekket, så raftede jeg i en uge på sun kosi, raftede 2 dage på bhoti kosi, prøvede canyoning i 2 dage inkl. overnatning på borderland resorts, prøvede bungee jump, var 1 uge i Tibet og var i Chitwan. Alle disse ting gjorde jeg gennem Ult. Descents. Trekket kan man sagtens klare selv, så der kan du spare en del, men nogle af de andre ting er man sgu nødt til at betale sig fra.

Jeg tror måske jeg brugte 15.000 kr. i de 6 uger (excl. ATW-ticket), men som du kan fornemme så var det også virkelig et pakket program jeg havde. Hvis man ser bort fra alle de ting i skal prøve, så er det ikke usandsynligt at I kan leve for omkring 80 kr. om dagen pr. person (kost og logi). Det er selvfølgelig med forbehold for de prisstininger der må have været i de sidste 3 år.

Anonym name

det er rigtig rigtig godt er det ikke

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account