Hej! Jeg skal ud på min første længere rejse til januar. Jeg starter med en måneds rundrejse i Vietnam, hvorefter jeg flyver til Nepal, for at trekke. Vi har bestilt en tur hjemmefra, hvor vi først bestiger Island Peak og derefter har et par dage i Chitwan.
Efter endt trekking bliver jeg alene i Nepal, hvor jeg har tænkt mig at tage tingene lidt som de kommer – men gerne komme en tur i stillekloster, kører mountainbike og lave andre actionprægede ting.
Jeg har dog et par spørgsmål i forhold til turen:
1. Da jeg kommer fra et varmt Vietnam har jeg tænkt en del over, hvad jeg gør med udstyr til trekking turen, da jeg jo nødigt vil slæbe dunjakker osv. rundt en måned i nepal. Jeg har hørt man kan leje/købe stort set alle tingene i Kathmandu – har nogle erfaringer med dette?
2. Har nogle erfaringer med at være i stillekloster? Hvis ja, hvordan kommer jeg så lettest det. Jeg forestiller mig et kursus på 10/11 dage, som jeg kan se de tilbyder flere steder.
3. Da jeg satser på at være i Nepal, indtil jeg ikke gider mere, er jeg lidt i tvivl omkring returbilletten. Er det nemt nok bare at købe en flybillet dernede? Eller er det bedst at købe en åben flybillet? Og hvordan fungere dette?
Mvh. Mathias