This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Dinna

Hej folkens! Jeg går og planlægger hvad jeg skal næste år, hvor jeg vil ud i verden og lave frivilligt arbejde. Efter mange overvejelser er jeg nu også begyndt at tænke på Nepal og Indien. Jeg regner med at tage afsted omkring 1. februar, og så tænkte jeg måske at tage 3 mdr. i Indien først og derefter 3 mdr. i Nepal. Da jeg gerne vil gøre det så billigt som muligt, har jeg lige et par spørgsmål:

1. Hvis jeg skal lave frivilligt arbejde i Sydindien, fx Kerala, er det så smart at købe en returflybillet til New Delhi fra DK, og så tage tog til Sydindien? Og når jeg skal videre til Nepal, går der så tog eller bus over grænsen, og hvor meget skal jeg i alt forvente at komme af med til fly- samt tog/busbilletter?

2. Hvilke vaccinationer skal jeg have, jeg har hepatitis A og B samt japansk hjenebetændelse og tyfus og difteri. Skal jeg forvente andre vacciner og evt. malaria piller?

3. Er der ellers nogen forhold, jeg skal være opmærksom på, evt. i forhold til regntid, visum eller andet?

Takker på forhånd for svar! 🙂

Anonym Dinna

Slet ingen??
    Lige et tillægsspørgsmål: Hvordan kommer man fra Indien til Sri Lanka billigst, kan ikke umiddelbart se, at der går nogen færger?
    Airasia har ikke flyruter de her steder, er der andre flyselskaber i stil med Airasia, der kan anbefales?

Anonym Louise

Hey.
    Jeg kan ikke svare på alle spørgsmål men kan måske hjælpe lidt:
    Jeg rejste i Indien i 2006 og der tog jeg tog rundt på de lange afstande. det er billigt og rimlig ment. Bare vær opmærksom på at købe en billet på første klasse hvis du skal ud på en længere tur. de lavere klasser er virkelig ekstremt – der bliver pakket mennesker i lag ind i vogne som vi i dk bruger til dyretransport. på føste klasse skal man som kvinde stadig holde øje med nærgående mænd og tyveri men man har da sit eget sæde.

Når det kommer til turen fra Indien til Nepal skal du lige være opmærksom på forholdne. Jeg ved ikke hvordan det ser ud i dag men i 2006 ville vi også krydre over til nepal men det var umuligt pga uroligheder mellem muslimer og Hinduer i det nordlige Indien.

ang visum så skal du være opmærksom på at det kan give problemer at du skal arbejde der. Vi ville lave frivilligt arbejde i Indien og da ambasaden fandt ud af det var det tæt på at vi ikke fik vores visum – det endte med der kom til at stå på det med stort ” må ikke lave frivilligt arbejde” og så vard en plan ødelagt.

Trods disse problemer er indien fantastisk spændende!

Vh louise

Anonym Louise

Hey.
    Jeg kan ikke svare på alle spørgsmål men kan måske hjælpe lidt:
    Jeg rejste i Indien i 2006 og der tog jeg tog rundt på de lange afstande. det er billigt og rimlig ment. Bare vær opmærksom på at købe en billet på første klasse hvis du skal ud på en længere tur. de lavere klasser er virkelig ekstremt – der bliver pakket mennesker i lag ind i vogne som vi i dk bruger til dyretransport. på føste klasse skal man som kvinde stadig holde øje med nærgående mænd og tyveri men man har da sit eget sæde.

Når det kommer til turen fra Indien til Nepal skal du lige være opmærksom på forholdne. Jeg ved ikke hvordan det ser ud i dag men i 2006 ville vi også krydre over til nepal men det var umuligt pga uroligheder mellem muslimer og Hinduer i det nordlige Indien.

ang visum så skal du være opmærksom på at det kan give problemer at du skal arbejde der. Vi ville lave frivilligt arbejde i Indien og da ambasaden fandt ud af det var det tæt på at vi ikke fik vores visum – det endte med der kom til at stå på det med stort ” må ikke lave frivilligt arbejde” og så vard en plan ødelagt.

Trods disse problemer er indien fantastisk spændende!

Vh louise

Anonym Dinna

Hej Louise! mange tak for svar 🙂
    Når du siger første klasse, er det så AC1? Eller kan AC2 eller AC3 også bruges?
    Mht. visum, så skal man søge det hjemmefra ikke? Var det bare i Nepal, at det var problem, hvis man vil lave frivilligt arbejde?

Anonym Dinna

Ups, mente selvfølgelig Indien og ikke Nepal mht. visum 🙂

Anonym Anonym

Hej dinna.
    Jeg ved ikke om det har nogen interesse, men prøv at tjekke http://www.globalcontact.dk ud, de arrengere voltør arbejde/rejser for unge. Jeg skal selv til indien i dec 2010 med dem og være vonlontør, hvor jeg først skal 1 måned, på en højskole i Goa, derefter til Rajasthan i 3 mdr, og Karela i 3 mdr også videre over til Nepal og være i 3 mdr! De hjælper med at planlægge og arrengere det hele, efter dine ønskr og så billig som muligt.
    PRØV – det er dét værd!

Anonym Kira Jeppesen

Hej Dinna
    Jeg er selv på udkik efter muligheder for at lave noget frivilligt arbejde i (syd)indien eller nepal. Jeg har endnu ikke undersøgt så meget omkring det praktiske, men leder pt. efter organisationer som jeg enten selv kan kontakte, eller danske org. som har kontakt til steder og som ikke tager kassen for det.
    Jeg har selv været frivillig igennem MS tidligere, og selvom det måske er det værd så er det stadig meget, meget dyrt efter min mening.
    Derfor vil jeg høre dig hvad/hvor/hvordan/om du har fundet det/de steder hvor du skal arbejde frivilligt? Jeg har efterhånden fået opsporet et par steder, et af dem i Kerala.

Desuden har jeg selv tanker om at rejse omkring d. 1 feb, så hvis du skulle være interesseret i en rejsekammerat noget af vejen, så sig endelig til!
    I øvrigt ved jeg at der er regntid om sommeren de fleste steder og at det anbefales at rejse til bla. Kerala ml. okt og marts.
    Mht. vaccinationer kan jeg anbefale udlandsvaccinationens hjemmeside hvor du kan få oplysninger om hvilke anbefalinger der findes om Indien, Nepal osv.
    Vh. Kira

Anonym TG

Hej Kira, og andre!
    Jeg kan foreslå Dialogos Ungdom. Skal selv afsted til Nepal d. 10. januar 2010 i 5-6 mdr. efter planen. Prisen er rimelig, og de har også projekter i Ungarn og Bolivia. De er endnu ret nye, derfor er det ikke nødvendigt du har meget erfaring fra andet frivilligt arbejde. De ser blot gerne at man er selvstændig – og derfor kan du få en del ønsker opfyldt gennem din medbestemmelse! Deres internetside er desværre ikke så informationsrig lige for tiden, men kontakt Nikoline Høgsgaard hun er altid til at snakke med.

kh Trine

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account