This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Er der nogle der kan give mig nogle råd om trekking steder for begyndere i nepal. Jeg håber på at være der i Oktober. Generelle råd om Nepal og Kathmandu modtages også gerne

Hvordan ville det være, at trekke i Nepal i starten af Maj, og 2-3 uger frem? I forhold til Everest Basecamp trekket (Annapourna)? Er der nogle ting man bør være særlig opmærksom på og er der noget der er direkte uforsigtigt eller farligt at gøre.

Venlig hilsen
    Lars V. Hansen

Hej Hf
    Jeg vil ikke skræmme dig, men der er ingen lette treks i Nepal. Let og trek er faktisk to selvmodsigelser. Når det er sagt, er det at trekke alt slidet værd.

Her kommer et par treks, at jeg kan anbefale:

Helambu Circuit
    Når “kun” op i cirka 3.600 meters højde, tager omkring en uge, men byder alligevel for mulighed for kontakt med Sherpaer.

Annapourna (Circuit eller Basecamp)
    Tidligere kaldt Coca Cola treks, men der blev ryddet godt op i starten af 90´erne.
    Basecamp trekket tager 7-12 dage og udsigten fra basecamp er total fantastisk.
    Circuit går op over passet XXXXX, og kommer helt op i over 5.500 meters højde.

Everest Basecamp
    Jeg har ikke været der, men der er noget magisk ved at stå ved foden af verdens højeste bjerg.

Hvis du har vil jeg anbefale dig, at trekke to gange. En tur ud for at se sherpa eller tibetansk kultur, og en tur ud for at se en fantastisk udsigt.

Det er også en god idé at høre når du kommer frem til Nepal. Prøv evt. Highlander, som er kompagnon med med Jysk Rejsebureau. Jeg og dem jeg kender har kun haft gode erfaringer med dem.

Trek Annapurna…

Gode råd:

Hav fornuftigt fodtøj.

Køb dine energi depoter (chokolade m.m.) før du starter, det er for dyrt i bjergene.

Pak din taske fornuftigt; -vær kritisk. Du skal selv bære den!

Spis hvad de lokale spiser. Det er billigere, sundere og der spares på brænden.

Undgå at bruge toiltet papir… både i te-husene og ude i naturen.

Spis jævnligt tørret yak kød, det givet en helvedes masse proteiner. KAPOWW.

God tur.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account