Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3501207
     DBM

      Er der nogen der ved noget om situationen i Nepal?? Udenrigsministeriet fraråder alt unødvendig rejse til landet og det lyder ummidelbart ret voldsomt: http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningNepal

      Jeg havde planlagt at rejse i juli måned, men er efter at have læst ovenstående kommet lidt i tvivl 🙁
      Skal evt. bo hos hos en vens familie dernede (indfødte nepalesere) men er meget i tvivl. Hvor alvorligt skal man tage disse advarsler??

      #3501209
       tln

        Hej DBM

        Jeg elsker Nepal og vil meget gerne snart tilbage der til, men så længe at UM fraråder at man rejser der til så ville jeg nok ikke tage der til.
        Dog er den nye regeringsleder lige tiltrådt også må vi se om ikke det kan forbedre situtionen.

        #3501211
         Ester

          Diverse rejseforsikringer og lignende virker ikke, hvis UM fraråder rejser til landet. Heller ikke Europæiskes katastrofeforsikring – jeg ville gemme Nepal til en anden gang..

          Tag i stedet til Tibet eller Indisk Himalaya..

          #3501212
           Irene

            Hej DBM

            Det er rigtigt som Ester skriver at ingen rejseforsikringer dækker, hvis du rejser til et område som UM fraråder rejser til – og det gælder hele dækningen dvs sygdom, tyveri… Så det ikke forsvarligt at rejse dertil lige nu. Desuden ville din rejse blive meget hæmmet at du skal passe på. gem Nepal til en anden god gang.

            Du kan læse artikler og følge med i situationen i Nepal på:

            http://www.ms.dk/Kampagner/nepalikrise/default.htm

            #3501216
             guest

              Mht. forsikringer, så er det ikke helt korrekt at de ikke dækker.
              De dækker ikke, hvis skaden er sket i forbindelse med det som UM advarer imod. F.eks. ville forsikringen stadigt dække, hvis du blev syg eller fik stjålet din taske i Nepal.
              Det er kun hvis det er en skade som er sket i forbindelse med konflikten mellem Maoisterne og regeringen, at forsikringsselskabet kan nægte at betale.

              Jeg sælger selv forsikringer hver dag, så jeg er ret sikker i min sag.

              Happy Travels!!

              #3501217
               DBM

                Tak for alle de gode råd! Turen bliver desværre droppet i denne omgang, men jeg håber snart, de tager sig sammen dernede, så jeg kan komme afsted!!
                Forleden blev 21 politimænd dræbt dernede, så helt sikkert er det nok ikke 🙁

                I øvrigt synes jeg det er en smule underligt, at flere danske rejseselskaber arrangerer fx trekking ture til Nepal under den aktuelle situation! Gad vide om de oplyser folk om risikoen, eller man selv skal finde ud af det – måske på den barske måde!

                #3501295
                 evamaria

                  Jeg er i samme situation og er også påvirket af krigstilstand-situationen, men har pt besluttet at rejse derned til oktober – vi tror på det bliver bedre. Det er det maoistiske oprør, som står bag urolighederne og har ikke formål ved at gøre touristerne fortræd – de har fredet udlændinge. Mht forsikring, dækker Gouda – lige meget om der bliver frarådt at tage dertil.

                  #3501342
                   Honki

                    Jeg synes at denne debat er præget af pessimisme i forhold til Nepal som rejseland. Da jeg var dernede her i September/Oktober 2003 var der også “borgerkrig” og UM frarådede osv, men der var ikke ét eneste tidspunkt at vi følte os usikre på. Som Evamaria skriver i foregående email, så har maoisterne jo ikke til formål at skade tourister og desuden er der kun OVERHÆNGENDE fare i et fåtal af fjerneprovinser (hvis man er nepalesisk regeringssoldat vel at mærke). Jeg synes man skal droppe de bange anelser og give det et forsøg, fordi landet er VIDUNDERLIGT og folkene ligeså..

                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

                  Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                  © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                  Log ind med brugernavn & kodeord

                  eller    

                  Glemt dine oplysninger?

                  Create Account