This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Louise Bracht

Hej derude!
    Jeg overvejer kraftigt at tage til Nepal inden for den næste uge!
    Er der nogle gode bud på Trekking, Yoga eller bare andre oplevelser?
    Og hvad med Visum med så kort varsel?

Anonym Kalle Møller

Hej Louise.
    Fedt du overvejer Nepal! Skønt land!
    Hvis du har mod på at gå selv med egen oppakning kan jeg anbefale Annapurna Circuit og Annapurna Basecamp. Du kan også leje porter og guide. Men ellers er der uendeligt mange forskellige treks at tage på. Jeg var også på et telt-trek med portere og guide i lavlandet tæt på grænsen til Indien, det var fantastisk. Men der er masser af udbydere i både Kathmandu og Pokhara.
    Ligeledes er det med udbydere at Yoga. Masser af rafting, kajak muligheder. Bungy jump på 165 meter. Canyoning. Mountain bike.
    Ang. visa. Der jeg var der for ca. 3 år siden, fik jeg visa i lufthavnen ved ankomst. Det kostede 100 dollars for 3 måneder. (Husk pasbilleder, gerne en del, for du skal også bruge dem til tilladelserne på vandre turene.)
    Måske overvej at booke den første nat og transport fra lufthavnen til hotellet. Der kan godt være kaos med taxa-chaffører der river i dig for at få dig som kunde, når du kommer ud af lufthavnen.
    Ellers er de det sødeste og flinkeste folk, når du først kommer rundt. Prøv en masse af deres lokale retter, de koster ingen ting, og smager godt (det meste af det) 😉

God tur, og nyd det.

Anonym Kalle Møller

Rettelse *visum

Anonym louise bracht

Hej Kalle. Tusind tak for dit lange og grundige svar. I denne omgang bliver det en tur til Bali, da jeg føler jeg ikke har tid nok til planlægningen af en Nepal tur. Men en anden gang vil jeg benytte mig af dine fif 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account