This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym TravelGirl77

Jeg er i oejeblikket i paa sprogskole i Guatemala gennem Nepenthes. Skolen er god, og jeg har faaet en fantastisk familie. Samarbejdskontoret her i Antigua fungerer ogsaa upaaklageligt. Det samme kan desvaerre ikke siges om Nepenthes kontoret i DK. Jeg var faktisk taet paa ikke at tage af sted, fordi jeg fik forkerte informationer hele tiden, som saa ogsaa gjorde, at de var noedt til aendre i det jeg skulle betale. Jeg var altsaa paent traet af foelelsen af, at der ikke var styr paa noget som helst allerede inden jeg tog af sted.
    Hjemmefra havde jeg faaet at vide, at billetten kunne aendres lokalt for 750 kr.
    Da jeg fik brug for at aendre billetten pga job, viste det sig at vaere alt andet end smidigt. Foerst fik jeg at vide, at jeg skulle aendre det hos BA, men for det foerste er der ingen kontorer el. lign. i Guatemala eller Honduras, hvor min rejse ender, og for det andet saa stod der paa BAs hjemmeside, at det skulle aendres gennem bereauet. Efter meget skriveri baade fra min side og fra deres samarbejdspartner hernede, fik jeg dem saa endelig til at lave min billet om. Saa skulle lykken vaere gjort, men nej. Der skulle jo ogsaa betales for aendringen, og mht dette skrev Nepenthes til mig, at dette kunne goeres i lufthavnen i Honduras til AA. Kontoret hernede ringede til AA for at faa bekraeftet at dette var muligt, men de afviste. De sagde, at fordi det var BA, der havde udstedt billetten, saa skulle jeg betale til dem. Jeg fik min mor til at ringe til BA, da det kan koste ret mange penge at vente i koe i telefonen. BA ville ikke oplyse hende om noget konkret af sikkerhedsmaessige aarsager. Jeg maatte derfor selv ringe. Saa fortaeller de mig, at de ikke kan goere noget, fordi naar jeg har faaet aendret min billet gennem Nepenthes, saa er det ogsaa dem betalingen skal gaa i gennem. Dette bliver saa den eneste mulige loesning, OG saa ryger der saamaend ogsaa lige et gebyr paa paa 600 kr., saaledes at den samlede pris bliver 1350 kr.
    Det er foerste gang jeg rejser paa denne maade, saa jeg har ikke rigtig nogle andre erfaringer at traekke paa i saadanne situationer, men summa summarum er: Jeg anbefaler i den grad at tage til Guatemala – endda at faa arrangeret familie og sprogskole (La Union) gennem Mundo Guatemala her i Antigua, men der ryger desvaerre ingen anbefalinger til Nepenthes.
    Jeg haaber, at andre der har vaeret af sted med dem, eller andre der vaelger at tage af sted med dem, maa faa en meget bedre oplevelse end jeg har haft.

Anonym TravelGirl77

Nepenthes ringede (efter jeg havde skrevet mit indlaeg) til BA (i USA). Det endte med, at jeg godt kunne betale direkte til BA mod et gebyr paa ca. 300 kr. fordi det ikke var dem selv, der havde staat for aendringen men til gengaeld Nepenthes. Jeg har saaledes sparet 300 i gebyr ved at goere det direkte til BA, og nu har jeg min returbillet, saa jeg er glad – trods alt postyret!!!
    BA har aabenbart ogsaa problemer internt med at finde ud af, hvad der er muligt eller ej.
    Nu satser jeg bare paa min rejse videre bliver lidt mere smidig. 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account