This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Uhre

Hej 🙂

En veninde og jeg leger med ideen om at rejse til New Zealand i 1-1½ måned, derefter Miami (1½ – 2 uger), måske Hawaii (2 uger – mere?).

Derfor har vi følgende spørgsmål:

Busser, kan det anbefales – eller er en lejet bil bedre? (vi er hh 18 og 20)

Hvor mange penge skal man cirka regne med at bruge?

Er der nogen erfaringer med ture som er planlagt af Kilroy eller Myplanet / andre?

Er der sat nok tid af?

På forhånd mange tak
    – Karina

Anonym Thomas

Hey,

Kig evt. i gamle tråde. Lejet bil er en kæmpe fordel i NZ. Det er så smukt et land, når man lige kommer lidt væk fra alfarvej, og her der det altså bedst at have en bil.

Budget hedder vel 300 kr. om dagen.

Anonym apa

Hejsa

jeg har selv været i NZ to gange, og begge gange alene og der rejste jeg med bus.
    jeg vil klart sige at det ville være fedt at leje bil/camper, og det vil jeg også gøre når jeg en gang tager mit 3. besøg 🙂
    Ved at rejse med busser som feks. Magic, møder i langt flere mennesker og i skal ikke tænke på så meget planlægning.
    med bil/camper bliver skal man selv planlægge det hele hvilket jo også giver langt mere frihed.

Ang. budget, så mener jeg at 300 kr er lidt i underkandten.
    men igen afhænger det også om hvordan i vælger at komme rundt, i bil(telt) / Camper så sparer man jo en del på hostels osv. men men det er også noget dyrer transport.

Som alene rejsende vil jeg sige et budget på 400-500 kr om dagen (alt inkl.) er mere realistisk.
    I er to, og det sparer jer også penge mht. mad osv. så hvis i regner med 500 – 700kr pr. dag, Eksl. bil/camper leje, så går i ikke helt galt.
    Sæt hellere budgettet for højt end for lavt. Jeg er blevet overrasket på begge mine ture, ender altid med at bruge mere end planlagt.

god tur

Anonym none

BIL på New Zealand!!!
    Det kan jeg helt klart kun anbefale. Det giver en helt fantastisk frihed og er alle pengene værd!
    Jeg rejste rundt med bil på New Zealand i 1,5 mdr og det var PERFEKT med tiden synes jeg. Sørg for at bruge mest tid på sydøen:)

Jeg brugte ca 16.000 kroner på 1,5 mdr i New Zealand (inkl leje af bil, benzin, mad osv). Vi lejede et Spaceship hvor vi kunne sove i – og vi sparede en del penge ved at undgå de dyre Holiday Park’s og i stedet holde ind alle mulige mærkelige steder og sove gratis. Den første nat var det lidt skræmmende at sove derude i midten af ingen ting, men det vænner man sig hurtigt til:) Og det hændte at andre fik samme idé som os, så vi var ikke helt alene om at ville spare på overnatningen:) og så er stjernehimlen bare 1000 gange mere fantastisk på New Zealand end den er her i Danmark – især hvis man er ude i komplet mørke – den må I huske at kigge på!! 😛

Ang planlagte ture med Kilroy eller lignende – så bestil for guds skyld ingen ture hjemmefra!!
    Det er så meget lettere at finde når først i er der nede, og så bliver det sikkert også meget billigere. Der er turistinformationer alle steder, som sidder klar til at hjælpe jer, så det kan ikke blive lettere:)

Så mit råd må være:
    Lej en bil og kom så afsted. Resten finder I ud af dernede. Og god rejse! 🙂

Anonym Mathilde

Helt klart bil som I kan sove i.
    Kig ind på DOC hjemmesiden http://www.doc.govt.nz/ de har en masse små primitive campingpldser til nærmest ingen penge. Det er også dem der står for vandreruter osv.
    Jeg ved at mange siger at sydøen er det bedste og man bare skal skynde sig derned, men men men… Jeg har læst et semester i Auckland (nordøen) og var på tur nærmest hver weekend samt 14 dages ferie, og jeg har stadig ting og steder jeg gerne vil se der… Der er altså også fortryllende på nordøen, man skal bare huske ikke bare at drøne forbi det hele på de stor veje. sydøen er også fantastisk, ingen tvivl om det. Der er bare mange der undervurderer nordøen da de har så travlt med at få den “overstået” så de kan komme syd på.
    God rejse – det bliver fantastisk.

Anonym Uhre

Tak for nogle fantastiske svar! (dejligt at i har taget jer tid til at skrive om jeres oplevelser)

Vi vil helt sikkert overveje en bil/mini autocamper.

Super godt link, Mathilde! Den hjemmeside vil helt sikkert blive besøgt herfra 😉

Er det ikke ulovligt at holde ind og “campe” på P-pladser, eller hvor man lige har lyst – eller er det mig som er forkert på den?

Anonym none

Lejer I en bil hos Spaceship, så er der en brochure med adresser og kørselsvejledninger til DOCs camps:) Det benyttede vi os meget af. Eneste problem med disse camps er at man ofte skal køre ret langt ud/væk fra alting for at finde dem. Det koster lidt ekstra benzin, men ofte kommer man ud til smukke steder man ellers ikke ville være kommet ud til:) Nogle af DOCs camps er helt gratis, men så er der ofte heller ikke toilet.

Jo du har ret – det er faktisk ulovligt bare at parkere et sted. Du må lovligt parkere hvis du er min. 10 km væk fra alt bebyggelse. Vi tog dog chancen og blev ikke en eneste gang bedt om at smutte. Nogle få steder er der skilte med “No Camping”, så her er det selvfølgelig lidt dumt at parkere, da man ikke så godt kan undskylde den med at man ikke vidste bedre. Men skulle man blive vækket og bedt om at smutte, så kan man jo altid forsøge at slippe uden om balladen ved at sige at man “ikke vidste det var ulovligt” eller at man “har kørt det meste af natten, og derfor blev nødt til at holde ind og sove, for at undgå uheld pga træthed” 🙂 Alt er jo tilladt, hehe.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account