This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Adam/1990

Hej alle

En veninde og jeg skal rejse til NZ, Australien, Thailand og Borneo fra 1. april til 15. juli. Vi vil gerne høre hvor meget vi ca. skal ha’ med til alt, dvs. hostel, mad, forskellige turer. Vi vi gerne leve normalt altså hverken som hjemløse eller som konger.

Er 25.000 pr. person for lidt? Vi skal være i hvert land i lige lang tid.

Mvh
    Adam

Anonym Anna

Hej Adam
    Ja – alt for lidt, ville jeg mene.
    Jeg rejste i Australien med en veninde i 3 mdr. og vi brugte hver ca. 40.000 kr. (alt incl.) Det dækkede flybillet, lidt shopping, billig mad (nudler mm.), busbillet, oplevelser og de billigste hostels…
    Men det kan måske gøres billigere, hvis man ikke skal opleve så mange ting der koster penge, eller hvis man helt kan lade være at shoppe 🙂
    Altid en god idé at anskaffe sig et mastercard hvis det skulle gå helt galt med pengepungen.
    Håber I får en fantastisk tur!
    Mvh Anna

Anonym Karin

Vi rejste 3 mdr i AUS + 3 mdr i NZ. 2 pers. brugte 134T – flybilletter + leje/køb af bil i ½ år kostede de 60T – dvs at mad, “camping”/hostel, oplevelser kostede os 74T – godt 6T pr person pr. mdr i NZ og AUS. Thailand bruger vi typisk 4-6T på 14 dg også 2 pers – Borneo ved jeg ikke, der skal vi først til her i marts, men har hørt/læst at det er noget dyrerer end Thailand.
    I aus og nz: da vi havde camper med køkken stod vi selv for maden, spiste kun ganske få gange på rest.
    Thailand: her spiser vi ude 3 gange om dagen og det er billigt – 50-60 kr pr pers pr. dg – og man bor og rejser billigt. 3-500 tbh for et værelse/hytte pr dg (ikke luxus, men rimelig) – tog fra bkk syd over koster omkring 6-800 tbh for liggevogn.

Anonym Jannie

Jeg vil også mene, at det er alt for lidt!!! – I vil vel også gerne se noget, de steder I er? Jeg er selv ved at planlægge 6 ugers sommerferie i Thailang/Malayasia/på Borneo… og regner nok med ca. 18.000 kr. pr. person ud over flybilletter…

Claus… hvor finder du de priser henne mht. Turttle Island og Mount Kinabalu??
    Uncle Tanns priser har jeg tjek… men hvor booker jeg de andre udflugter billigst??? Skal snart til at have booket… og det er virkelig en jungle at finde rundt i.

MVH Jannie

Anonym Claus

Jeg kommer lige fra området, derfor ved jeg det.

Det er lavsæson pt og det er det frem til juli mdr. Det betyder, at man roligt kan tage afsted uden at booke noget som helst, der er masser af udbydere til Mount Kinabalu.
    Og hvis man vælger at kravle op, vil jeg anbefale, at man booker turen uden for selve parkområdet. Her er masser af villige guider, der er parat til at tage dig op til toppen. Prut endelig om prisen, det betaler sig.
    Booker man fra Kota Kinabalu bliver det noget dyrere.

Turtle island kan også meget nemt bookes fra Sepidan.

Det eneste, jeg havde booket på forhånd, var Uncle Tan, og det viste sig at være helt unødvendigt. Der var masser af turister, der bare troppede op samme dag, vi skulle afsted.

Og ikke for at sige noget ondt om Uncle Tan, bestemt ikke, men de er ikke de eneste udbydere til jungleture på de kanter. Der findes andre lige rundt om hjørnet til næsten samme priser.

mvh

Claus

Anonym claus

Ophold og forplejning koster ca det samme på Borneo som i Thailand. Der er ikke den store forskel.

3 dages tur i regnskoven med Uncle Tan fra Sepilok koster 380 ringgit. 1 ringgit = 3,34 dollar.
    1 besøg på Turtle Island koster ca 300 ringgit.
    Dykning noget dyrere.
    Vandring til Mount Kinabalu ca 700 ringgit.

mvh

Claus

Anonym Adam/1990

Hej igen

Fandt ud af at vi havde ca. 30.000 pr. person, men det er selvfølgelig uden flybilletter. Så omkring 45.00-50.000 i alt.

Anonym Anonym

Vi ankommer først til Borneo omkring d. 20. juli…. hvordan ser det ud på det tidspunkt???
    Jeg har bare læst alle steder, at det er 100% nødvendigt at booke på forhånd….???

Hvem kunne man evt. vælge i stedet for Uncle Tan???

Vi flyver fra Kuala Lumpur….. men er lidt i tvivl om, om vi skal flyve til Sandakan eller Kota Kinabalu… ???

Vi vil gerne:
    – ud på Turttle Island
    – bestige Mount Kinabalu
    – på jungletur
    – og også et dyk eller to ved Sipadan, hvis vi har tíd til det….

Er der andet, man bør se/prøve???

Er det lettest at flyve til Kota Kinabalu og så flyve videre til Sandakan og derfra tilbage til Kuala Lumpur???

MVH Jannie

Anonym Anonym

Av av 1 ringgit er = med 1,5 kr

Anonym Anonym

u

Anonym karina

Hej

Jeg arbejder paa et rejsebureau i Melbourne og vil med glaede hjaelpe jer, hvis I har spoergsmaael eller gerne vil booke noget.
    I er velkommen til at ringe paa vores gratis nummer 1800 993 069 (spoerg efter karina) eller maile mig paa karina-dahl@hotmail.com

Haaber I maa faa en fantastisk tur 😉

Ps. lige nu har vi et tilbud på magic buspas (hop af og på) til NZ. Nord og syd øen for ca 400$, hvilke er 60% rabat.
    Passet er gyldig i 12 månder fra i starter med at bruge det, det skal dog bookes inden 28 feb.

Der er virkelig mange penge at spare her, og magic er et super selskab.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account