This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Caroline_suhr

jeg er sammen med en veninde ved at planlægge en længere backpacker rejse. vi vil gerne afsted til januar og indtilvidere lyder vores rute sådan: Asien, Australien, måske New Zealand og så USA..
    spørgsmålet er om vi skal smutte forbi NZ…? er det total dumt ikke lige at smutte forbi når man nu alligevel er så tæt på.? er NZ et must..? hvad synes i.?
    min veninde vil være med de første 4 måneder og hun har et budget på 80.000. jeg vil gerne rejse i ca 6 måneder og har et budget på ca 100.000. er det realistisk at rejse i 6 måneder for 100.000 når der nu er en del af de “dyre” lande iblandt.. ?

Anonym Anonym

100.000 kr. er mange penge. Det burde helt sikkert være nok. Med mindre du skal betale fly til de forskellige lande.
    Jeg brugte selv 60.000 kr. på 5 måneder i Australien og 1 måned i New Zealand.
    Jeg vil helt klart anbefale at rejse til NZ. Det er et fantastisk land med smukke omgivelser og en praktisk størrelse. Det du skal være opmærksom på er at januar er den varmeste sommermåned og den travleste i AU og NZ. I marts/april bliver det koldere, især i NZ. jeg rejste rundt i NZ i april og der var der frostgrader om morgenen. Men det var dejligt friskt vejr og også med masser af sol. Start med at rejse i AU og NZ og slut helt klart med USA.
    Håber i får en fed tur.

Anonym Anonym

tusind tak for dit svar..:) rejste du bare rundt i Australien eller arbejdede du også.? i de 100.000 skal der også lige være plads til flybiletter men denne post er på ca 15.000 ifølge jysk rejsebureau, så umiddelbart lyder det til at der burde være nok penge tilbage til at rejse for i 6 måneder også selvom både Australien, NZ og USA er med i planerne. og jeg/vi har ingen planer om at skulle leve i nogen form for luksus undervejs ..:)

Anonym Skovcity

Der findes rigtig mange steder hvor i / du kan arbejde en uges tid for mad og ophold. Lære nogle menensker at kende og man arbejder ofte kun 5 ud af 7 dage og normalt kun 5-6 timer om dagen. Så der er plads til at komme rundt og opleve lidt mens man stadig har gratis tag over hovedet..
    Tager selv Aussie, tasmanien, Canada og Usa næste år ..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account