This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AndreasHansen

Jeg står og vil rejse næste år. Spørgsmålet lyder. Vi skal vælge enten Nicaragua eller Costa Rica, vi har 2 uger det pågældende sted. Hvad ville være bedst, hvor ville man nå at kunne opleve mest på 2 uger.? Så længe er det ikke desværre.

evt gerne fortælle hvorfor og hvad i har oplevet de forskellige steder. Det vil være en kæmpe hjælp og glæde at høre om nogle der har været der. 🙂 på forhånd tak.

Anonym Trine

Jeg har ikke selv været i CR, men jeg har været i Nica i godt og vel 2 uger. Jeg hang lidt fast ét sted, så det blev lang tid.

Hvad jeg hørte fra andre rejsende: CR er dyrt, turistet og har nogenlunde det samme som Nicaragua – måske lidt flere flotte fugle, men største delen var helt klart størst fans af Nica.

Mine egne sparsomme erfaringer:
    Én ting i Nicaragua, som skal opleves, er i Leon (Den nord-vestlige del), Vulcanobording! Basiclly at kælke ned af en ret stejl vulkan. Det er det eneste sted i verden man kan det – og det er for FEDT!

Min tid i Nica var lidt et break, hvor jeg brugte tiden på at surfe og leve det ‘moderne’ backpackerliv med fest og farver. (San Juan del Sur, en by i sydvest, er klart at anbefale også bare for backpackerlivet.)

Men der er masser af natur at opleve, vulkaner mm.

– Men jeg skal helt klart tilbage til Nicaragua og opleve noget mere, de lokale er super flinke, de får et ekstra plus i min bog frem for de nordligere centralamerikanske lande 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account