This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ravascos

ok, så jeg har en pæn sum penge som jeg gerne vil have til at række så langt som muligt, samtidig med at jeg gerne vil rundt i en del forskellige lande (mest i Asien).. så hvad er bedst..?
    Jeg har hørt at Kilroy og Jysk skulle være de foretrukne selvskaber at bruge, men jeg har samtidig selv en ide om ikke at bruge noget rejseselvskab, og så bare købe enkeltbilletter fra sted til sted efterhånden som jeg finder ud af hvor jeg vil hen.. ganske simpelt for at gøre rejsen mere spontan, og evt også spare lidt penge..

Er der nogen der ved om dette overhovedet kan lade sig gøre, og om jeg overhovedet sparer penge på at rejse med enkeltbilletter fra sted til sted..?

Anonym Anonym

Hej jeg er sikker på det vil være billigere for dig at købe billetter efterhånden som du kommer frem.
    Det vil også gøre dig mere fri til at gøre hvad du lyster.
    Iøvrigt er det billigt at flyve rundt i Asien.

Jeg ville ikke købe andet end ud og hjem billetter.

God tur

Anonym Per Poulsen

Hej. Det lyder super spændende. Men for at komme ind i mange asiatiske lande skal du vise en billet ud af landet for de vil lade dig komme ind, endvidere er der mange der har visum pligt. Er nemlig selv igang med at få visumer til min tur i Asien, hvor jeg skal bruge 7 styk. Visumerne kan du selvfølgelig også skaffe undervejs.
    Jeg har købt min rejse igennem Kilroy, de er faktisk okay billige synes jeg, for de har nogle specielle aftaler med nogle firmaer, så jeg sparede 4000 kr frem for hvis jeg selv fandt billetterne, eller det var ihvertfald den forskel, i forhold til når jeg selv søgte rundt på nettet. Dog gælder dette ikke til alle steder, så prøv evt, at få et samlet tilbud af dem, og se om du selv kan gøre det billigere 😀

God rejse

Anonym Anonym

Du kunne ogsaa koere tog/bus til de forskellige lande, det tager godt nok lidt laengere tid end at flyve men samtidig sparer man ogsaa et hotel hvis man koere om natten.

Anonym Anonym

Hej:)

Jeg er selv igang med at arrangere en rejse lige pt. Vi ville også i første omgang købe billetter hen af vejen, men det blev stærkt frarådet. For det meste er der jo nogle såkaldte “billige billetter” på ruterne, hvor det er først til mølle. Og køber man dem lige inden turen, vil de for det meste være udsolgt. Jeg har selvfølgelig ikke prøvet det selv, men ville bare fortælle hvad jeg er blevet rådet til. Vi har fået et tilbud fra Jysk, som er ganske fornuftigt.
    På 3 måneder flyver vi således:
    Hamburg-singapore
    Derfra skla vi selv købet billet til Fillippinerne-vietnam-bangkok, har fået at vide det kan gøres for ca 1000.
    Derefter har vi billet fra Bangkok-Sydney
    Greyhound buspas Sydney-Cains
    Fly igen Cains- Sydney
    Sydney-Singapore
    Singapore-Hong Kong
    Hong Kong- London
    London-Hamburg

Alt dette, inkl både afbestillingsforsikring og rejseforsikring + alle fly skatter og afgifter og hvad der nu kan være, koster os 15700 pr mand.

Det synes jeg er billigt, så det er da værd at få et tilbud inden du beslutter dig:)

Håber du finder det som passer dig bedst:)

Anonym Anonym

Det vil helt klart være billigs for dig at købe rejserne som du kommer til dem, og undgå rejseselskaber, køb billetter direkte på banegården eller rutebilstationen..
    Der er mange penge at spare på den måde, da rejseselskaberne vil tag røven på dig..
    Sidst jeg var afsted bestilte jeg kun ud og hjem rejse.
    Hvis du vil have pengene til at række så lang tid som muligt, så kør med bus. Hvis du skal køre langt så kører du bare om natten, og sover i bussen.
    Mange busser er godt nok noget lort. Men syntes ikke det var det store problem at sove.
    og gå ik så meget op i hvordan du bor, da det for det meste kun er et sted du skal sove. Boede altid så billigt som muligt.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account