This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym tomtorp

Hej

Min kæreste og Jeg overvejer at rejse til Nordindien og Nepal i juli måned. Umiddelbart er det ikke det mest optimale rejsetidspunkt, men er der nogen der har rejst der i juli måned og kan fortælle hvor galt det er med regnen, varmen osv. eller om man bør kigge efter noget andet noget.

Mvh

Tommy

Anonym LisbethFriis

I lavlandet af Nepal og i Nordindien kan der nogle gange være problemer med oversvømmelser, særligt nær de store floder. Der er meget varmt og fugtigt.
    På plussiden er, at der ikke er så mange turister. Man kan sikkert forhandle sig til bedre priser på bl.a. hotellerne.
    Alt er grønt og frodigt, hvor der på andre årstider ofte kan være tørt og støvet.
    Typisk regner det kraftigt i relativt korte perioder og derefter er der tørvejr resten af dagen.

I kan se klimadata for Kathmandu her:
    http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=1283240&cc=NP

Tag blot afsted…det skal nok blive en oplevelse for livet.

Anonym ida

gør det gør det gør det! jeg var i indien og nepal i 2008, og nordindien og nepal var mine yndlingssteder!b da jeg var i nordindien i november var det ret koldt (jeg sov med jakke og hue på!) derfor nåede jeg ikke så langt op som jeg gerne ville. nåede kun til dharamsala, og det var så smukt!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account