This topic is empty.

• Forfatter
     zaggisanja

Hej allesammen…

Jeg tager muligvis til Indien nu her til juli – men regner med at gøre det på egen hånd med min kæreste – altså uden indblanding fra jysk eller kilroy eller lignende.

er der nogen der har erfaringer med at rejse rundt selv?

Kan man købe ture/udflugter dernede? og billigt?

Vi regner med at være afsted ca. tre uger og starter og slutter i delhi.

jeg tænker på at se jaipur og agra, taj mahal.. – og måske helt ud til varamasi.

er der andre bud på noget i relativ nærhed af delhi som er værd at se – jeg tænker også på noget naturområde evt.?

Hvad med vejret? ved at det er i regntiden, men ifølge dmi regner der ikke mere end i thailand i nordindien på dette tidspunkt? nogen der har erfaringer med vejret?

og – kan man finde nogenlunde billige hoteller eller hostels rundt omkring med pool?

vi kommer jo primært for kulturens og oplevelsernes skyld, men tænker at siden der jo ikke er strande deroppe, så ville det måske blive relevant med en afslapningsdag eller tre ved en pool…

håber nogen kan hjælpe os 🙂

på forhånd tak..

mvh. Sanja

Anonym Lasse Reinholt

Fra du lander i lufthavnen vil alle snyde dig for dine penge. Jeg blev fx bildt ind af taxachaufføren, at mit hotel var booket op men at de kendte et andet.

Da jeg skulle hjem blev jeg kørt til et tempel, der rimede på Airport. Og fik fortalt “ooh, sorry, nu er vi meget langt fra lufthavnen, og det vil koste dig dyrt nu”.

Oplevede ca. 10 andre fupnumre dernede.

Check http://wikitravel.org/en/India og find også andre steder og tag rådene seriøst

Anonym Anonym

Jeg er i nordindien her nu – startede i delhi og tog herefter jaipur – jodhpur – Jaisalmer hvor jeg befinder mig her nu – tager videre til Udaipur en af dagene.

Hvis du booker hotel hjemmefra i Delhi er der flere hoteller der har ‘pick up’ service i lufthavnen. Du skriver til dem hvornaar du ankommer og saa koerer de ud og henter dig… Ankom selv 3.30 om natten, og det var mere end skoent at kommer gaaende i lufthavnen blandt alle de raabene taxachaufoerrer og saa se en mand staa med et skilt med mit navn paa 🙂 Hvis ikke du arrangerer dette er der en prepaid-taxa stand som vist skulle vaerre at foretraekke fremfor en random taxagut.

Jaipur var ikke lige mig – men baade jodhpur og Jaisalmer er rigtig hyggelige og lidt mindre byer. Fra Jaisalmer kan man komme paa en ‘kamelsafari’ i oerkenen – det synes jeg selv var rigtig god oplevelse og er ikke frygtelig dyr hvis man hoerer sig lidt rundt i byen om priser istedet for at booke paa hotellet som tit er meget dyrere da de faar hoej commision

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account