This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Morten_Hitz

Hejsa.

Jeg er ved at ligge en lille plan om at komme et smut til Skt. Petersborg i Rusland. Turen kommer nok til at gå via Stockholm videre over til Helsinki også senere med færgen til Tallin, hvor jeg så vil tage tog eller færge til Stk. Petersborg hvor det hele så slutter.

Nogen der har prøvet ligende tur eller bare har erfaringer med at rejse i Rusland ?

Mvh Morten

Anonym kit

ja, jeg har sammen med en anden kørt på motorcykel netop over stockholm og helsinki til Skt. Petersborg. husk at der kræves visum for at komme ind i rusland, og det skal bestilles i god tid. det tog os mange timer at komme ind i rusland, muligvis pga. vores valg af køretøj? men det er sikkert lettere hvis du kører med tog vil jeg tro! der ud over er der nogle mærkelige regler vedr. ens visum, det skal “godkendes” på en politistation et par dage efter man er ankommet. hvis man er på en charterrejse sørger de for det, men når man rejser selv kan det være ret kompliceret (hvor er politistationen? hvordan kommer vi derhen? alting står jo på russisk og er ikke til at forstå) faktisk fik vi det alrig gjort, da vi kun var i byen 4 dage, og til sidst blev enige om ikke at spilde mere tid på det. vi kom da også ud af landet uden de store problemer, men det bekymrede os en del!
    byen er fantastisk, den indre by er vidunderligt smuk og der er uendelig mange ting at se. vinterpaladset er ikke til at komme udenom, og derudover er det slaraffenland hvis man er interesseret i russisk historie, revolutionen osv. byen er spækket med levn fra kommunismen, og det er værd at tage en tur ud i forstæderne og opleve den voldsomme modsætning til den rige midtby. her er der masser af grimt sovjet byggeri og fattigdom, som jo også er en del af byen!
    fantastisk by, enjoy 🙂

Anonym Morten_Hitz

Jaaa , jeg taekte paa at sejle fra Tallin til Skt. Peterborg hvis der mulighed for det..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account