This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med trekking/cykling i det nordvestlige hjørne af Spanien (Galicien m.m.)?

Forslag til gode vandreforslag/cykelture, flotte udsigter, gode og billige pensioner, lækre middage m.m. modtages med kyshånd!

Anonym Backpackers Online

Jeg ville på det varmeste foreslå dig at gå “El Camino de Santiago”. det er en gammel pilgrims rute grundlagt i middelalderen. De fleste starter turen i enten Saint Jean Pied de Port i det sydligste frankrig eller i Roncesvalles, som er i det nordligste Spanien. hele turen er på ca. 800 km, men man kan starte og stoppe hvor man ønsker. Det er en meget smuk rute og der er såkaldte “refugier” langs hele ruten med ca 10-15 km mellemrum, hvor det koster ca 20-40 kr at overnatte. På refugiet på sit startsted, får man udleveret et “pilgrims-pas” som man får stemplet ved hvert refugie. Alle refugier udleverer disse. Det er nødvendigt at have dette pas for at kunne bo på refugierne. Det skal lige siges at mange refugier lukker i perioden ca. mellem november og marts-april. Det er bedst at gå ruten om foråret, da det ellers bliver for overfyldt med mennesker og vejret for varmt.
    Jeg vandrede selv hele ruten for et par år siden, og det har været et af de største oplevelser i mit liv. Kan virkelig anbefales.
    Der er masser af sider på nettet om ruten, og andre ruter i spanien. Bare søg på “el camino de santiago” eller “santiago de compostela”.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account