This topic is empty.

• Forfatter
     Maria1978

Hej Backpackers!

Min kærste og jeg skal til asien i to måneder ml. januar og marts. Jeg har 20.000kr. til rådighed…absolut maks! Og jeg vi gerne se Nordthailand, Laous, Cambodia og Vietnam. Hvordan vil i foreslå at vi prioriterer vores tid ifht. hvilke lande der er mest at se. Og er det overhovedet realistisk med et budget på 20.000kr.? Jeg vil gerne spare på mad og overnatning og bruge lidt ekstra på entre / oplevelser og ordentlig transport.

Primær interesser er vandreture, natur, dyreliv, lokalbefolkning og oplevelser i stil med elefantridning, riverfloating mm.

Tak for hjælpen! :o)

Anonym Line

Hej Maria

Jeg har været i alle de lande du nævner, og ville elske at tage turen igen! – Det er nogle fantastiske lande!
    Jeg plejer at tage 10.000 med pr. måned, og det er absolut rigeligt. Med de penge kan du spise ude til frokost og aften, sove på de billigste værelser med aircon, fravælge den aller billigste transport og tage på turen (dog med omtanke, da ture kan være MEGET dyre).
    Din tidsplan bliver lidt stram, men hvis jeg absolut skulle besøge alle landene på 2 måneder ville jeg gøre følgende:
    Nordthailand: 1 uge
    Laos 14 dage
    Cambodia: 14 dage
    Vietnam 21 dage
    Men i må i høj grad priotere, hvad i gerne vil se i de forskellige lande, for i kan umuligt nå det hele.

Rigtig, rigtig god tur!

Anonym Maria1978

Hej Line!
    1000 tak for dit hurtige svar :o) Vi havde egentlig tænkt os, at flyve t/r Bankok, men måske er det smartere med flybilletter til og fra Vietnam i stedet. Hvor har du fløjet til og fra, da du var afsted?

Anonym heffer

20.000 skulle sagtens kunne løbe rundt. Jeg var afsted i foråret til Thailand og Cambodja i 2,5 mdr og brugte 30.000 – men der sparede vi heller ikke på noget.. Vi havde eget værelse hver gang med AC og wifi, tog 3 ugers dykkerkursus, var på en del ture, spiste mange gange vestlig mad og drak næsten hver dag. Desuden var flybilletten inkluderet i de 30.

Så hvis I holder jer til dorms, spiser lokal mad, holder byturene til et minimum etc. skal det kunne gøres til 10-15.000.

Som Line siger er 2 mdr. meget lidt til alle de lande. Vi havde kun regnet med at bruge en lille uge da vi tog til Cambodja, men endte med at være der 1 måned og vi nåede kun at se 3/4 dele af landet. Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med 2 lande max.

God tur!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account