This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ChrisK

Hej allesammen!

Jeg har aldrig prøvet Backpacking før, da jeg er en anelse ung (Kun 17 ). Men jeg er fascineret over hele backpacking-miljøet og håber at der er nogen der kan hjælpe med spørgsmål til en evt. jordomrejse om 1-2 år.

Indtil sommer 2010 er jeg på udveksling i Canada, og kan selvfølgelig ikke tage afsted der. Desuden er der en uddannelse der skal passes. ( Går pt. på gymnasiet ). Det betyder at det enten må nøjes med at blive en lille rejse i Asien på 1-1,5 måned i en somemrferie, eller jeg må tage orlov i et år for at lave en jordomrejsning! ( Hvis man overhoved kan gøre det på et år? Jeg har ingen ide om hvor langt tid det tager? )

Mine spørgsmål er mest af praktisk art. såsom priser osv.

Hvis du har været på jordomrejsning, hvor meget har det så kostet? Hvor meget kan man gøre det for, når man ikke har den store erfaring og hvilke områder af verdenen vil du/i gerne se?

Personligt vil jeg gerne se alt lige fra pyramiderne i Egypten til Inkatemplerne i Peru.

En jordomrejsning er jo nok ikke en billig sag, men det vil være dejligt at få et overblik over hvor meget man skal regne med at komme af med, og hvad pengene bliver brugt til osv. 🙂

Håber at der er et par stykker der vil hjælpe en ung purk som mig, med at få en fed oplevelse om et par år 🙂

/ChrisK

Anonym ChrisK

Desuden vil jeg også gerne dykke lidt!

Fik dykkercertificat i Thailand sidste år, så har erfaring med det!

Anonym apa

hejsa

Ja pris og tid er et meget aabent sporgsmaal, da det jo meget afhaenger af hvor mange lande du vil besoge.

Som jeg ser det, er der to typer backpackere:
    Dem som godt kan lide at vaere laenge hvert sted, arbejde, laere de lokale eller personalet paa ens hostel at kende osv.
    og saa er der dem som jeg selv er en af, der vil se mest muligt pa mindst mulig tid. Ikke forstaaet saaden at jeg stresser rundt, men personligt vil jeg hellere se de ting der er at se og lave og saa videre, istedet for at bo det samme sted i flere uger. Hvis jeg foler det gaar for staerkt tager jeg bare en ekstra dag eller to og slapper af. intet problem.
    Saa igen, saa afhaenger tiden af hvor meget du vil se og hvorlaenge du vil vaere de forskellige steder. Nogle tager til Australien i et aar, og andre som mig selv har set det meste af Australien paa 3-4 maaneder…

Ang. priser.
    Leveomkostninger (ture, mad, overnatninger osv.) afhaenger rigtig meget af hvilke lande du besoger. Asien og Sydamerika er meget billige hvorimod Nordamerika og Australien/NZ koster henimod Europa.
    Flybilletter jorden svinger ogsaa meget pga. skatter, afgifter osv. Selv har jeg vaeret jorden rundt to gange og jeg brugte mellem 16.000 og 20.000 kr paa flybilletter.
    Min forste tur gik til Australien og New Zealand og det er utroligt nemme lande at rejse rundt i. Saa det er et godt bud at starte der.

Ang. Dykning saa byder Australien paa fantastiske steder. Great Barrier Reef, S.S. yangola (vrag i verdensklasse som ligger ud for Townsvile paa ostkysten), Nigaloo Reef (western Australia) og jeg kan blive ved.

Haaber du kan bruge svarne til noget, ellers skriv igen =)

Anonym Stine

Til Apa – Da du brugte 16-20.000 på flybilletter mellem DK, Australien og NZ, hvad havde du så med af penge til transport, mad og logi?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account