This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anna

Hey jer erfarne backpackere!
    Jeg har fået tilbudt et, ja -drømmejob tror jeg. Jeg er hestepige og jobbet går ud på at skulle være guide for turister på hestesafari et års tid med lommepenge-løn! Ja jobbet i sig selv lyder for mig godt, men jeg er meget nervøs over at skulle rejse så langt væk alene?
    Tænker på kriminalitet, sygdomme som malaria og ebola?

Ja er det overhovedet en god ide som “grøn” rejsende at tage til sådan et land?
    Nogle der har nogle gode råd i forbindelse med at rejse til namibia/sydafrikanske lande?

🙂

Anonym Tine

Hej Anna

Det lyder da skønt! Tillykke med jobbet! Namibia er et af de sikreste lande at rejse i når det kommer til Afrika. Der er selvfølgelig kriminalitet, men det finder man alle steder. Jeg tror dog, at det er meget sikkert om dagen og nogen steder også meget sikkert at færdes om natten. Jeg ville dog færdes med en anden om aften/natten, gerne en mand, hvis jeg var dig. Der findes ikke ebola i Namibia og jeg er også rimelig sikker på at der ikke er malaria, men det må du ringe til en læge med speciale i rejsemedicin om. Evt sikkerrejse.dk.

Afrika er måske ikke det letteste sted, at starte som backpacker, men du får jo hurtigt nogle kontakter gennem dit arbejde og møder sikkert en masse fede mennesker! Det giver jo også tryghed. Jeg startede selv med at rejse til Asien og Sydafrika og havde absolut ingen problemer.

Jeg ville ikke tøve med at tage afsted!
    Jeg håber, at det hjalp dig til at tage en beslutning
    God tur
    Tine

A World of Backpacking

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account