This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hey derude:)

Vi er et kæretsepar der for første gang skal på interrail. Vi håber derfor, at kunne blive vejledt af nogle lidt mere erfarne railere…:)
    Vi forventer at rejse i 21 dage. Hvor mange lande vil være hensigtsmæssigt at besøge indenfor den tidsramme? Vi regner med at starte i Berlin og dernæst Paris. Har i nogle forslag til nærliggende distinationer herefter?
    Vi vil ligeledes gerne vide, hvor stort et budget man skal forvente bliver nødvendigt alt i alt? Vi vil helst bo på hoteller, hostels og vandrehjem.
    På forhånd tak for hjælpen, vi glæder os til at høre fra jer:D

Anonym Gustav

Jeg var på interrail i sommers.. Også på et 22-dages pas, og som altid synes jeg, at det er vigtigt ikke at planlægge at besøge for mange steder. Jeg koncentrerede mig om Italien og Frankrig, og havde så nogle få dage i Østrig og Tyskland..

Mange vælger at besøge 5-10 lande, og ender med at synes, at det slet ikke virker som en ferie, fordi de altid skal afsted med toget næste morgen kl. 8, og aldrig har tid til at slappe af, og udforske stederne rigtigt. Til de større byer som Paris, Rom og Barcelona kan man ofte sagtens bruge en 4-5 dage.. Og en tur på stranden er jo også dejlig at have tid til 🙂

Min rute var Innsbruck – Venedig – Firenze – Pisa – Rom – Nice – Biarritz – Paris. Jeg brugte vist 8-10.000 kr., og det kan du godt slippe afsted med, så længe i ikke spiser ude hver eneste aften, og holder jer til hostels og campingpladser.

Et lille tip ku desuden være, at campingpladser nogle gange har hytter, og større opslåede telte man kan leje til en god pris, – noget der er rart, når man mange nætter i træk har delt værelse med mange andre. Især for kærestepar 🙂
    Tjek desuden http://www.gapyear.dk

Anonym Nanna H.

Jeg har hørt at det er blligere at købe sit interrail-pas i sverige, da deres krone er billigere, og samtidig kan man bruge passet i DK, det kan man ikke hvis man køber igennem dsb, så gælder det først fra grænserne.

Anonym Nanna H.

Jeg har hørt at det er blligere at købe sit interrail-pas i sverige, da deres krone er billigere, og samtidig kan man bruge passet i DK, det kan man ikke hvis man køber igennem dsb, så gælder det først fra grænserne.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account