This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym HelleMarie

Tag ud af Thailand og ind i Laos! Det er et enormt smukt land uden masseturisme som Thailand!

Anonym Magnus

I det meste af det nordøstlige Thailand er der ikke ret mange turister. På den anden side, er der heller ikke så meget at komme efter, da de fleste byer ligner hinanden. Roi Et er afslappet og har en hyggelig park midt i byen omringet af en sø. Byen er kendt for en meget høj munkefigur.

Doi Mae Salong nær Chiang Rai synes jeg er et besøg værd. Der er kun få overnatningsmuligheder, og kommer du udenfor sæsonen (ikke sikker på, hvornår den er), kan du være den eneste udenlandske turist. Der dyrkes meget the, og en stor del af beboerne er kinesere.

Khao Kor nær Petchabun og Phitsanulok har smukke bjerge og besøges mest af thailandske turister, der primært tager dertil for kurophold. Tag dertil for naturen, ikke for selve byen.

Til de to sidstnævnte steder er det en fordel at have bil eller motorcykel. Hvis du vil opleve en anden side af Thailand, så prøv at overnatte i nogle templer. Nu ved jeg ikke, om du er mand eller kvinde, men som mand burde det ikke være noget problem. Som kvinde, vil du oftest kun blive accepteret, hvis der bor nonner i templet. Du forventes at hjælpe lidt til i templet og evt. at give en lille donation.

Hvis du er til at rejse på cykel, er det den rigtige årstid til det nu. God rejse!

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg er enig med HelleMarie. Hvis du alligevel skal til det nordlige Thailand, så tag ind i Laos. F.eks. kan jeg anbefale gibbon experience. http://www.gibbonexperience.org/
    Fed fed oplevelse da jeg var der for 5 år siden. Det er ift. det generelle prisniveau i landet en dyr oplevelse, men den er det hele værd, specielt hvis du er til Økoturisme kombineret med drengerøvstur hvor man bor i hytter i træerne og den nemmeste mulighed at komme rundt er via ziplines – nogle på strækninger helt op til 2 x 400 m.

Jeg tog endvidere til en lille by i det nordøstlige Laos (Muang Kwa – tror jeg nok???) hvor jeg tog med en flodbåd ned til Muang Ngoi. Fantastiske landskaber. Muang Ngoi var dengang en lille flække du kun kunne komme til med båd. El var der kun fra 18-22 og her var mulighed for nogle treks på egen hånd til mindre landsbyer. Super fed oplevelse. Jeg boede i en lille bambushytte lige ned til floden. Her kunne jeg fra min hængekøje om aftenen nyde solnedgangen bag limstensformationerne på modsatte flodbred. Dengang meget hyggeligere end det backpackerfyldte Vang Vieng.

God tur – hvad end du finder ud af.

Anonym backpacker :-)

Koh Phanang er fedt, men så må du ikke snyde dig selv for osse at kigge forbi koh samui og især koh tao (som primært er en dykkerø), det er virkelig skønt der. kan også varmt anbefale koh phiphi.
    Chang-mai er fedt mht jungletracking mm. go tur 🙂

Anonym Anonym

Jeg har ikke selv været der endnu, men jeg har fået varmt anbefalet Koh Lipe nede sydvest.

Raslyng

Anonym Anonym

Tak for svarene:) Som jeg skrev før har jeg rejst meget i Thailand, så har været alle de nævnte steder, måske jeg bare må indse at jeg skal ud af Thailand for at komme nogle nye steder. Og det jo heller ikke spor skidt.

Tak fordi i tog jer tid til at skrive til mig, safe travels:)

Anonym blomster&kys

Hej alle i eventyrer derude 🙂

Jeg har brug for jeres erfaring, tager mod Thailand om 1 uges tid og vil gerne opleve nogle nye steder.
    Jeg har rejst meget i landet, så HAR været de mest alm. steder. Det jeg leder efter er et “stille” sted, en ø, en jungle (i dec, I know!)…Altså jeg mener ikke en storby.
    Jeg skal besøge nogle venner på Koh Phanang og har også planlagt en tur nordpå -Chaing Mai&Pai.

Er der nogen derude som vil dele deres hemmeligheder, jeg har brug for inspiration..Det må også gerne være omkring Thailand, har overvejet nogle øer omkring Cambodia. Ellers gerne et relativt “afslappet” sted, med hensyn til påklædning osv.

Glæder mig rigtig meget til jeres svar, pas på jer selv og hinanden ude i vores fantastiske verden :)Fred

Anonym c

Hvis du gerne vil blive i Thailand kan du ogsaa tage til Khao Sok, hvis du ikke har vaeret der endnu. Khao Sok er faktisk det stoerste regnskovs omraade i sydoest asien og der er rig mulighed for at finde steder uden turister. Det er belligende i Surat Thani provinsen, saa det ville ikke vaere en lang tur, hvis du fx var paa Phanang i forvejen.

For mere information omkring Khao Sok, tjek da dette forum indlaeg:

http://www.economytravel.dk/index.php/forum/syd-thailand/82-khao-sok-generel-information#82

Anonym Anonym

Af hjertet tak for meget fedt info. Jeg glæder mig til at undersøge nærmere, det kribler i maven!
    Tusind tak -glædelig jul;)

Anonym :)

Tag til øst thailand 😀

Buriram..!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account