This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym elmene

Hej vi er en familie der skal til asien her i slutningen af Januar. Vi er væk i alt i 75 dage vi starter med ca 3 uger i Thailand og tager derefter til Laos, Vietnam og Cambodia og derefter tilbage til Thailand. Med de nye regler så får vi kun 15 dages indrejse men har ca 30 dage tilbage, ud fra hvad jeg kan læse så kan vi ikke lave visum derude ? og hvis vi laver visum hjemmefra så bliver det anulleret når vi forlader landet første gang ? er der nogen derude der kan hælpe mig, jeg har prøvet at tale med ambasaden men han er bare ikke til at forstå !
    Hilsen
    Camilla

Anonym elmene

jeg fik vidst ikke skrevet at det er visumet til Thailand jeg er i tvivl om.
    Og det er nye regler som lige er trådt i kraft her i december 2008 !!!!!

Anonym Pilehøj

Hej Camilla

Jeg står også og skal afsted til her efter nytår og løber nok ind samme problem som dig. Jeg har søgt lidt på nettet og der skriver de, at den nye regel om kun 15 dages visum, kun gælder hvis du ex. krydser grænsen fra laos til thailand på fod. Hvis man derimod kommer ind i thailand med fly og altså ankommer i en lufthavn får man 30 dages visum. En mulighed kunne derfor være at flyve til evt. malaysia og være der et par dages og så flyve retur igen.

Se evt. http://www.thaiguide.dk/indendurejser/visum.htm

Mvh
    Pernille

Anonym Pilehøj

Hej Camilla

Jeg står også og skal afsted til her efter nytår og løber nok ind samme problem som dig. Jeg har søgt lidt på nettet og der skriver de, at den nye regel om kun 15 dages visum, kun gælder hvis du ex. krydser grænsen fra laos til thailand på fod. Hvis man derimod kommer ind i thailand med fly og altså ankommer i en lufthavn får man 30 dages visum. En mulighed kunne derfor være at flyve til evt. malaysia og være der et par dages og så flyve retur igen.

Se evt. http://www.thaiguide.dk/indendurejser/visum.htm

Mvh
    Pernille

Anonym Camilla

Hej jeg har talt med konsulatet og de har først hørt om de nye regler igår, men vi skulle vidst kunne klare det med et turist visum på 60 dage og 2 indrejser , håber at de har styr på hvad de siger.

Mvh

Camilla

Anonym Rune

Nu har jeg ikke læst de nye regler – men man plejer at kunne betale et par hundrede kroner for et 2×60 dages multiple entry visa og så skulle det vist være i orden.

Er det Ambasaden du har talt med eller General Konsulatet? – se evt her:

http://www.thai-consulate.dk/page.php?PageID=visa

Det er muligt at ansøge om visum med ret til flere (maksimalt 3) indrejser til kongeriget. Opholdstid efter
    hver indrejse er maksimalt 60 dage.

Ellers ring til ham i Hvide Sande, han er en fin fyr som kan fikse et visa på et kvarter – 9731 1541

Anonym Sarah9

Jeg tager også turen thailand-laos-vietnam-cambodia-thailand, og 14 dage er heller ikke nok for mig. Regner med at skulle over grænsen Poipet – Aranya Prathet, og så er det vel ikke så besværligt at tage over Bangkok og få mit visum forlænget inden jeg tager videre sydpå eller hvordan?

Anonym Sarah9

Nå, jeg fik lige undersøgt lidt nærmere, og nu har jeg udfyldt papirerne til visumansøgningen. Så er man i hvert fald på den sikre side..

Anonym thaiguide

Hej Sarah9,
    Reglerne om de 15 og 30 dage gælder kun for personer der rejser ind i Thailand uden visum.
    Har du et turistvisum er det gældende. Ved indrejse får du stemplet ret til ophold i 60 dage i passet. Har du visum med 2 indrejser på, kan du rejse ind igen indenfor den tid der står som “entry before” dato på visumet.Ved 2. indrejse får du igen ret til 60 dages ophold.
    De 60 dage kan forlænges med yderligere 30 dage ved henvendelse på immigrationskontor i Thailand og betale 1.900 baht, aflevere billede og kopier af forside, visumside og indrejsekort.
    Turist visum kan søges i DK eller på thailandske ambassader eller konsulater i andre lande. F.eks. Laos, Cambodia eller Malaysia og det tager typisk en dag at få. Søger den ene dag og får visum den næste.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account