Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3531314
     Ditte-Maria

      Hej.

      Jeg rejser i januar ud i verden i et halvt år. Starter på NZ 1 måned, rejser derefter til AU 2-3 mdr. og de sidste 2-3 mdr. til Sydøstasien – Bali, lidt mere af Indonesien, Malaysia, Borneo, Vietnam, Laos, Cambodia og til sidst det skønne Thailand, hvor jeg var i sommers.

      Mit problem er, at jeg ikke helt ved, hvor længe jeg skal opholde mig hvert sted – har præcis 6 mdr. i alt.

      Ellers vil jeg meget gerne have råd om, hvad der er værd at se de forskellige steder!!

      #3531342
       Thomas

        Gode bud i nogen af landene. NZ: Kaituna white water rafting i Rotorua og nationalparken Abel Tasman. Malaysia: Perhentien Island og Taman Negara. Cambodia: Angkor Wat (absolut must), S21 og The Killing Fields i Phnom Phen og måske stranden i Sihanoukville. Vietnam: Halong Bay og Hoi An. Thailand: Øerne i Andaman havet

        #3531344
         Dennis

          AUS: Det er jo et kæmpe land og lige meget hvor længe du er der, når du aldrig alt. Jeg ville koncentrere mig om Østkysten mellem Sydney og Cairns problemet er bare at fra jan – mar er det regntid mellem Brisbane og op til Cairns, og det regner virkelig meget der i den periode. Ellers start i Sydney i feb og rejs nordpå så regnen når at tage af når du kommer op nordpå. Ellers besøg Byron Bay, tag et boatcruise til Whithsunday Islands fra byen Airlie Beach. Tag til Cairns og dens øer i Great Barrier Reef, men først fra april. Tag evt en 3-4 dages tur til Alice Springs incl Ayers Rock (Uluru). Er du til surfing eller bare open-minded for det, så tag et kursus – alle byer ud til vandet tilbyder dem. Blue Mountains er også værd at trekke i. Ligger ca 80 km vest for Sydney.

          #3531520
           Mia.Kjær

            Det er lige et spørgsmål til Dennis:) Det lyder til du har forstand på Aussi.. Jeg har oprettet et indlæg ang. Ayers rock.. Hvis du har lyst og tid må du gerne svare på den:)

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account