Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3501215
     krisvan

      Min kæreste og jeg vil på ca. 14 dages øhop i Grækenland i august. Synes ikke der er meget at finde om emnet… Hvor meget er det muligt at nå på så forholdsvis kort tid, hvor skal vi rejse fra til, hvad SKAL ses osv. Håber på nogle brugbare kommentarer/oplysninger ;o)

      #3501218
       madsbruun

        Jeg har selv været på øhop i Grækenland 2 gange med en masser venner. Det er været herligt. Vi købte bare en billet til Athen og tog derfra en færge fra Pereus (havnebyen i athen) . Vores første tur gik var: Pireus – Paros – Santorini – Ios – Naxos – Pireus. Anden tur: Pireus – Milos – Santorini – Ios – Naxos – Mykonos – Andros – Pireus.
        På 14 dage vil jeg anbefale 3, max 4 øer. Øerne i Kykladerne ligger tæt, så det tager højest et par timer at rejse mellem dem.
        Det er svært at anbefale nogen af øerne da det kommer helt an på hvad med vil. F.eks er min favorit klart IOS, som er en rigtig fest ø. Genneret er der mange gode ting ved alle øerne.

        MVH M

        #3501225
         Hanne Bengtsson

          Hej!
          Jag ska också båtluffa i Kykladerna och har köpt en bra Guide som heter Kykladerna och Aten. Den finns också över hela Grekland.Det är ett förlag som heter Vagabond som ger ut dem ISBN-91-974226-2-2.
          Hälsningar
          HB

          #3501228
           Jens Fynboe

            Hej, står selv og skal til Grækenland med min kæreste – mest i telt håber vi… Hvis du får nyttige informationer vil vi være meget glade for et par råd 🙂

            Håber I får en go’ tur, og vi krydser fingre for godt vejr!!

            #3501229
             Mvh. therese

              Svar til Jens:
              Et godt råd til dig, Jens: drop teltet! Jeg var på øhop med telt for to år siden, og vi endte med at smide vores telt ud, fordi det ikke blev brugt…For når du ankommer med båden til en ny ø, står der massevis af folk, som vil have dig til at bo på netop deres pension/hostel/whatever. Og der kan man sagtens forhandle sig til en meget god pris i forhold til en campingplads (prøv om du ikke kan få inkluderet køreturen hen til stedet og tilbage igen, når du skal det!)- også taget i betragtning, at et telt bliver MEGET varmt når temperaturen runder de 40 grader, og at et værelse måske kunne tænkes at indeholde et køleskab? Dejligt med koldt vand til hver en tid… osv. Det er selvfølgelig en smagssag, men vi fik altså ikke brugt vores telt, så både der, og liggeunderlag+sovepose var blevet slæbt med næsten forgæves-blev kun brugt når vi skulle overnatte på færgen tilbage til fastlandet.

              #3501237
               luxhoej

                hej…

                Ø-hoppede sidste år. min kæreste og jeg er til afslapning og ikke alt det fest tam-tam, der er på mange af øerne. Ruten var Athen-Piraeus-Sifnos-Kimolos-Milos-Santorini og Kreta. 3 uger ialt. Sifnos er en fantastisk ø. Afslappet. Kimolos er vel det tætteste man kommer på det rigtige grækenland! Milos er fortravlet. Santorini skuffede noget, jeg havde ellers forventet en masse. På kreta mødtes vi med familien. Og her er det hvis man gider muligt at finde fuldstændigt uberørte steder. PS vi tager afsted igen på næste søndag! Det bliver godt!

                #3501274
                 Nemo

                  Lonely Planet!!! Bogen der giver svaret:D:D:D:D

                  #3503674
                   Eva

                    Hejsa
                    Jeg har læst jeres indslag og er ved at være godt tændt på ideen om øhop i det græskeøhav. Jeg har kun et spørgsmål… Hvor meget har det kostet alt i alt??
                    KH Eva

                    #3503675
                     Eva

                      Hejsa
                      Jeg har læst jeres indslag og er ved at være godt tændt på ideen om øhop i det græskeøhav. Jeg har kun et spørgsmål… Hvor meget har det kostet alt i alt??
                      KH Eva

                      #3505736
                       Casper

                        Kunne også godt tænke mig at vide hvordan økonomien kunne se ud på sådan en rejse?
                        Desuden om det er meget nemmere bare at bestille en returbillet til Kbh. og så ellers bare tage afsted og se hvor man ender?

                        /På forhånd tak

                        Casper – JolleCas@hotmail.com

                        #3514154
                         Ulrik Kristjansen

                          Hej Allesammen
                          Herligt at høre om jeres fantastiske rejser…

                          Hvor køber man disse ø-hop billetter/kort?

                          På forhånd tak og ha’ en herlig sommer weekend 🙂

                          Ulrik – hugok@tiscali.dk

                          #3524544
                           Line

                            Ved godt det efterhånden er en gammel debat det her. Men mig og min veninde kunne godt tænke os til Ios til sommer. Men hvordan er det lige man kommer der til?
                            man køber en flybillet til athen, og så tar man den derfra? eller hvordan gør i?
                            er også intr. i priser på jeres rejser.

                            Hilsen line

                            #3525106
                             Nanna

                              Hejsa. jeg skal til grækenland til sommer med nogle veninder og via http://www.bluestarferries.com kan man se hvor færgerne sejler hen og priserne, den kan hjælpe rigtig meget. 🙂
                              Hvis man vil til Ios (det skal vi også) tager man til Athen, og så en taxa (lettest) eller tog til Pireus der er havnebyen, og så derfra skal man sejle fra pireus til paros – til naxos og så Ios. der er ikke en direkte forbindelse. 🙂 i hvert fald ikke med blue star ferries.

                              #3525331
                               Anonym

                                Hejsa

                                Er der nogle derude, de ved, hvad prisen for et dobbeltværelse ligger på? Jeg har læst i Lonely Planet, at prisen typisk ligger på 40-55 euro pr nat. Er der nogle derude, de kan be- afkræfte dette? Jeg skal afsted med min kæreste i tre uger og vi overvejer meget kraftigt at tage telt, netop fordi det virker meget dyrt at bo på hostel. Håber nogle kan hjælpe os?
                                Venlig hilsen Anders

                                #3525615
                                 Julle

                                  Hey…

                                  Dejligt at få lidt info fra jer alle. Er der nogen der vil være søde at skrive flere info sider, hvor man kan få mere overblik over at lave sådan en ø-hop tur?

                                  Det er første gang jeg gerne vil afsted til Grækenland og ved ikk hvor jeg skal starte, Min kæreste og jeg ville først bare tage en last minut rejse til Grækenland, men det her lyder meget mere spændende.

                                  Nogen hjælp til nybegyndere?

                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)

                                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                                Log ind med brugernavn & kodeord

                                eller    

                                Glemt dine oplysninger?

                                Create Account