This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej.

Jeg brugte selv ca. 5.700 dkk i Indien over tre uger, hvilket så vil blive ca. 7.500 om måneden. Det kan sagtens gøres billigere, da jeg også tog et par indenrigsfly undervejs og desuden flyttede mig meget, så der blev brugt mange penge på transport. Men omvendt er det også rart at budgettet ikke skal være alt for stramt hele tiden, og det er en god ide, at have plads i sit budget til uforudsete ting, da man aldrig kan vide, hvad der sker undervejs og om man pludselig får sjove ideer, som koster lidt ekstra. Det skete da et par gange for mig.

Thailand er også billigt, men kan dog ikke huske, vhor meget jeg brugte, da det er halvandet år siden, jeg var der. Til sammenligning kan jeg sige, at jeg i løbet af 2,5 uger i nabolandet Cambodja, som nok er lidt billigere end Thailand, brugte knap 3.200 dkk = ca. 5.100 om måneden. Her flyttede jeg mig også meget, men benyttede ikke indenrigsfly.

Generelt så er der en retningslinie, der hedder 5.000-10.000 pr. måned i de fleste lande i Asien, hvilket jeg synes holder meget godt.

Mht. New Zealand, så brugte jeg 9300 her på to uger = 18.600 pr. måned.

I Australien brugte jeg knap 24.000 på en måned, hvilket hovedsageligt skyldtes, at jeg flere gange benyttede indenrigsfly, som blev booket kort tid før afrejsen, og dette er dyrt. Jeg gjorde det, fordi jeg kun havde en måned i Australien, men alligevel ville besøge flere forskellige dele af landet, så min rute endte med at hedde: Sydney -fly til Red Centre – fly til Darwin – fly til Brisbane – bus op ad østkysten til Cairns.

I Australien og New Zealand hedder den generelt 15.000 – 20.000 dkk pr. måned, men det kommer an på, hvordan du rejser, og hvor meget du flytter dig, da dette er dobblet så dyrt, som at stå stille, hvilket gjorde at min måned i Australien gik over det estimerede budget. I new Zealand passede det meget godt med det antagede budget.

Mht. Australien, så havde jeg selv en måned her, hvilket var nok for mig, men jeg vil ikke umiddelbart anbefale jer, at brugte mindre tid, med mindre i på forhånd er afklaret med, at i kun kommer til at se en enkelt stat eller lignende. Jeg synes selv, at jeg nåede meget i løbet af en måned, men der var også meget, jeg måtte udelukke, så det handler egentlig mere om, hvorvidt i har planer om at komme rundt over hele Australien, eller om i har det okay med kun at vælge specifikke dele af landet ud. Skal i rundt over hele Australien, så vil jeg tro i skal bruge flere måneder, hvis ikke mere, afhængig af, hvor hurtigt i flytter jer. Jeg ville nok, i mit tempo kunne dække det meste af landet i løbet af tre måneder, mens andre kan bruge samme tid i en enkelt stat.

Håber det hjalp lidt:-)

Anonym Mkn.

Tusind tak for svar! Fedt at du gider bruge tid på det..
    Det skræmmer mig dog lidt, da jeg får så svært ved at få skrabet alle de penge sammen. Men så må det vil blive lån. Afsted det skal jeg!!
    Sprang du også faldskærm osv. ? Lavede mad selv, eller kun spiste ude?

Vi regner også med min. 2 uger i Australien for at have ok med tid.. Og 5 uger i Nz.

Anonym mkn

Hej!
    Vi er 2 veninder som glæder skal ud og se verden for første gang og vi glæder os meget, men er også fyldt at spørgsmål.. Så vi håber nogen kan hjælpe lidt.
    Vi skal til Thailand/Indien, New zealand og sidst Australien..
    Jeg ved godt det er ret individuelt, men hvor meget har du, ca. brugt pr. måned i disse lande??
    og hvad vil du/i mene er mimimum tid i Australien?
    Håber på svar :D:D

Anonym Anonym

* 2 måneder i Australien

Anonym Anonym

Jeg sprang i faldskærm i både Australien og New Zealand og bungy jumpede også i New Zealand. Derudover, så så jeg alle de ting og tog på alle de ture, som generelt opfattes som must-sees på de givne destinationer, men jeg levede meget billigt ellers. Jeg lavede selv min mad i Australien og New Zealand, men i Indien og Thailand vil det ikke kunne betale sig, da man kan spise ude meget billigt her. Det skal dog siges, at jeg ikke drikker, så jeg sparede mange penge på aldrig at købe alkohol, så hvis i har tænkt jer at drikke meget undervejs, så skal i nok lige tage det med i jeres beregninger også. Særligt Australien og New Zealand er populære party destinationer, og det er DYRT at drikke her. I Indien vil jeg råde jer til at holde mere igen, særligt er det ikke velanset (hvis ikke ulovligt?) at drikke i offentligheden, så lad for guds skyld være med det, da backpackere fra Vesten i forvejen har et lidt blakket ry på den konto i nogle lande, hvor offentlig druk ikke er så almindeligt som her hjemme. Jeg ved dog ikke med Goa, da det skulle være mindre konservativt.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account