This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Reihs

Vi er to piger der ska ud og rejse i 5 måneder fra august 09.. Vores rejseplan ser således ud:
    New York: 1 uge
    Californien: 3 uger (arrangeret tur til ca. 10000 kr)
    Hawaii: 10 dage
    Australien (Sydney og kysten op): 1 måned
    New Zealand (sydøen, her ska de vilde ting afprøves): 2 uger
    Fijiøerne: 1 uge
    Asien: ca. 2 måneder

Spørgsmål:
    1) Hvor mange penge kommer det ca. til at koste?
    2) Hvilke lande er interessante i østen (vi har selv overvejet Kina, Nepal, Tibet og (Indonesien), men er åbne over for andre muligheder, for vi kender ikke rigtig til landene derovre?

Håber meget at høre fra nogen der kan give os nogen ideer til en billig og interessant rejse 🙂

Plelelle

Hej 🙂

Hvor meget det kommer til at koste er svært at sige når i ikke helt har planlagt, men alle landene er jo billige at rejse i. Jeg har kun været i Nepal, som jeg var syntes var helt fantastisk….. Men jeg vil mene at 2 måneder er lidt for kort tid til alle 4 lande. Hvad med at tage til Nepal og Tibet, og se derfra hvad i ellers kan nå og har lyst til?

Jeg boede på et guesthouse i Kathmandu til 30 kr. pr. nat…. jeg fik det billigere fordi jeg blev samme sted i en måneds tid, så man kan nok ikke helt regne med prisen….

Min veninde tog en rejse med Jysk til Tibet, det er vist ret problematisk at rejse på egen hånd, jeg tror hun gav 8000-10000 for lidt over en uge, det skulle have været en ret fantastisk tur.

Jeg har en ven som arrangerer ture i Kathmandu hvis i er interesseret i det 🙂

Mvh
    Pernille

Anonym Shu Lei Gen, GuangZhou

Saa er i, i asien November- December, midt + nord Kina kan vaere is koldt, Nepal ditto, Vetnam, Thaland og syd paa kan anbefales, der er ikke for varmt eller regner for meget paa den tid.

Anonym christina Olsen

Hej Piger!
    Uha, hvor skal I glæde jer.
    Jeg vil helt sikkert anbefale Indonesien. Der er så smukt og billigt at rejse rundt. Jeg har selv rejst 4 mdr i Asien sidste vinter, og Indonesien var vores favoritsted, hvor jeg helt sikkert skal tilbage. Vi var primært på Bali, Lombok og Gili – øerne. Men jeg er sikker på, at Java og Borneo også er et besøg værd.
    På Bali er lidt af det hele- smuk natur og fest og farver!! Her kan I leve super godt og billigt. Vi holdte jul dernede og boede på et flot hotel med air-con., pool, morgenmad og lige i Kuta (den største festby) for 100 kr for 3 personer! Derudover var det billigt at gå i by og der er god stemning med mange australiere!

Anonym Gry

Indonesien er en rigtig go ide..
    Hvis I vil gøre det billigt er den klassiske rundtur Thailand, Laos, Vietnam, Cambodia et fantastisk valg. Der er smukt, varmt, sol, starnd og bjerge, og så kan du overnatte for 2 dollars. Deres historie og kultur er meget spændende og det er samtidig nogen meget forskellige lande. det kommer jo os an på hvor I lander. Hvis I lander i bangkok ville dette være oplagt og det hele kan gæres overland. Kina Nepal og Tibet er meget koldt lige nu. Og 2 mdr er også ret kort tid til det.
    Malaysia er også en mulighed. Sydøstasien i det hele taget er meget ideelt på denne årstid og meget billigt jo (især hvis man holder sig væk fra Thailand og Singapore)
    Rigtig god tur!!!

Anonym Gry

Ps. Sidst jeg rejste der brugte jeg ca 5000 pr måned og det inkluderede også en masse dykning, paragliding og andre oplevelser.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account