This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym estelanedraithammen

Jeg rejste to måneder i Equador, peru og Bolivia for 20.000 plus 8.000 til en flybillet, og jeg var både på Galapagos, Muchu Picchu osv, så jeg mener godt at du kan klare 4 måneder for 60.000. Det forudsætter godt nok at de 60.000 ikke ikke også er for den kærestes flybillet og alt hvad det vil koste ham at være afsted i en måned.

Jeg rejste uden rejsebureau og det er bestemt billigere. Mange ting kan med fordel tilrettelægges, når du er dernede, men du skal selvfølgelig være opmærksom på, at nogle ting kan kræve, at du bestiller dem i god tid. Hvis du f.eks skal til peru og vil tage Inka stien til Machu Picchu, så anbefales det at man booker den mindst en måned i forvejen, da der er begrænset antal pladser om dagen. Til gengæld vil der være mange alternative ruter til Machu Picchu, som du bare kan booke, når du er i Cusco. Men nu vewd jeg jo ikke, præcis hvor du skal hen.

Anonym Claus

Det kommer an på, hvordan du har tænkt dig at overnatte. Dorm- altså – sovesale koster ca 10 USD, men er I to, kan det nogle gange godt betale sig at få et værelse. Så hvis du har 40 -45 USD til rådighed hver dag, kan du sagtens overleve.

At tage på ture koster jo noget, men det skal I vel heller ikke hele tiden. Vil du gerne opleve Machu Piccu, så skal du bare tage afsted til Cuzco. Der er jo bunker af bureauer, der arrangerer ture dertil.

60.000 er mine ører rigeligt til 4 mdrs latinamerikaeventyr.

Overvej at flyve til en større lufthavn, som f.eks. Sao Paulo eller Mexico City, der er billigere at ankomme til end Managua eller Lima.

Billige lande er Nicaragua, Honduras, Guatemala, Bolivia, mens i den dyre ende er Brasilien, Columbia.

mvh
    Claus

Anonym Sawaskagen

tak for de gode råd 🙂
    Nej prisen er kun for mine egne omkostninger og ikke for min kærestes.
    I den måned hvor min kæreste er med, vil vi nok gerne bo på et værelse for os selv, men de næste 3 måneder regner jeg med dorms, for at spare penge.

Jeg har slet ikke nogen ide om hvor jeg vil hen endnu udover syd og mellemamerika. Ja vi skal selvfølgelig på nogle ture, men meget af tiden, vil jeg også gerne selv kunne bestemme.

Rigtig fedt tip med hvilke lande der er dyre og billige.

Alle andre må også gerne melde ind med deres mening omkring hvorvidt man kan rejse 4 måneder for 60.000 🙂 det er altid dejligt at høre flere meninger.

Anonym Sawaskagen

Hej 🙂
    Jeg skal til syd- og mellem Amerika 1. Januar ca. Min kæreste skal med i en måned og når han tager hjem vil jeg rejse videre rundt i syd- og mellemamerika.
    Hvis jeg rejser i 4 måneder i alt, hvad skal man så afsætte i alt? Jeg havde tænkt på at 60.000 ville være nok. Jeg har talt med jysk rejsebureau og der mente hun at 60.000 kun er nok til 3 måneder?! Der synes jeg lyder lidt vildt? Vil gerne høre andres mening?
    Desuden tænkte jeg på om nogen har erfaring mex om man sparer penge ved selv at tilrettelægge turen frem for at jysk gør det?
    Hilsen Sara 🙂

Anonym Tine

Ja, det ville mene at du kunne leve for 60.000 kr. Det kommer selvfølgelig an på hvor lang tid du skal være i de forskellige lande, dit forbrug osv.
    Men det burde altså være nok. Jeg rejste til Asien (2 måneder), Sydafrika(1,5 måned), Sydamerika og Cuba (2,5 måneder) sidste år – 6 måneder i alt for 75.000 kr. Du skal jo bare have en retur billet fra Dk til et land i Sydamerika, så der sparer du ift mig + du sparer også en del på forsikringen, når du skal være afsted i 4 måneder og ikke 6 som mig 🙂

Anonym Sawaskagen

Tak Tine og Lars for svarene,

Lars, vil det sige at du rejste i 8 måneder for 60 tusind? – for det er da vildt! Så burde det jo også være rigeligt til 4 måneder.

Lars, kunne jeg ikke gøre det omvendt? Flyve til brasilien og flyve hjem fra Mexico? min kæreste vil jo gerne med i en måned og han vil gerne med til Brasilien. – Vi har også fundet en tur vi kan tage på sammen nemlig. Men intet er lagt fast endnu.

Er der i øvrigt nogen der ved hvad Jysk Rejsebereau tager for at lave rejsen? – der er jo en vis sikkerhed i at bruge et rejsebereau… men jeg kan ikke regne ud hvad prisforskellen bliver?

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej igen.
    Du kan rolig book din billet hos jysk, ring og snak med jan marshall arbejder på jysk i århus hils ham fra lars.
    Du kan book en billet der hedder ind rio og hjem mexico det er der ingen problemer i,men de ville nok anbefalde dig at du köber en billet ud fra brasilien, da man skal kunne bevise at man har en bilet ud af landet igen, skulle du blive stopet kan du forklare dem at du rejser overland og din hjem rejse er fra mexico og den köber de, Brasilien er bleven et dyrt land at rejse i, så det bedste er at ligge på stranden og nyde de flotte strande og de dejlige mennesker,hvis i har planer om at rejse i brasilien kan jeg anbefalde at i rejser nord på da det er billiger ind rio, Illa granda er et godt sted at hygge ligger nogen timer fra rio,Det bedste for dig er at lave dine ture når du kommer til de billige lande som peru og bolivia, mellem Amerika, husk bolivia er super billige og du kan besöge Amazona som er super billige i forhold til brasilien og peru,husk de billige lande, kan du book ture, men husk nu IGUASUL vandfalden der ligger mellem Brasilien og Argentina, ellers brug brasilien til at hygge jer ligge på stranden og nyd den brasilanske livesstil som er noget helt spec, du kan nemt klare dig for 60000 tusind, det brugte jeg på 8 månder, men jeg har også back packet i mange år og har fået en stor erfaring med det, men vigtig er at du spiser lokalt på de små mad market, lokale buser, dorms, brug de hostel med kökkener lave mad sammen de ander back packer, masser af penge at spare, husk ikke at fare rundt og book den ene tur efter den anden, beslut dig for at de lande du ville rejse i ville du se, et par fede steder og ikke dem alle, En skam at din makker ikke skal med hele vejen kan du ikke overtale ham til det, lars

hej amiga.
    Hvis jeg var dig ville jeg flyve ind til mexico og hjem fra brasilien rio.
    min rejse tog mig 8 månder og en masse fede oplevelser, så köb en retur billet der hedder in mexico og hjem rio, 60 tusind passer fint til 8 månder, min billet koste mig 7500 kr det var i 2007, god rejse lars

hej igen.
    Jeg brugte selv små 60 tusind på 8 månder,det fede ved at rejse i mellem Amerika og syd Amerika er at mange hostel har et kökken man kan bruge og er man nogen stykker er der mange penge at spare på selv at tag på market og köbe ind og lave mad, husk ellers lokal mad og lokal transport så er der masser af penge at spare, lars

Anonym Tine

Jysk rejsebureau er rigtig gode og kan anbefales, men det kommer an på hvad I vil. Hvis I skal have en billet til et land og ud af et andet, så kan de måske gøre det billigere. Prøv at ring til dem og høre hvad det koster. De har et ekspeditionsgebyr på ca 250-300 kr pr mand, kan ikke huske det eksakte.

Føler sig mere sikker? Hvis det er med hensyn til forsikring mod konkurs, så skal I også købe to overnatninger med de flybilletter, da I så er forsikret af rejsegarantifonden 🙂

Ja, jeg ville også mene at 60.000 kr er nok. Det kommer selvfølgelig an på hvordan du bruger dine penge 🙂 Ved dog ikke hvad tingene koster i fx Brasilien, men Lars også siger, så er Bolivia rigtig billigt 🙂 Du kan også sagten holde dig kun til Sydamerika, der er masser at lave i Sydamerika. Des jo længere tid du har pr land, des jo bedre lærer du det at kende 😀

Anonym chelita curiosa

Hej Sara 🙂
    jeg har rejst i Nicaragua, Guatemala og Honduras, og er enig med alle de foregående tråde i, at 60.000 er MERE end rigeligt til 4 måneder!
    Det kommer jo helt an på, hvordan du har lyst til at rejse, men hvis du er klar på at leve ‘budget’, så kan det gøres rigtig billigt. Som andre nævner, er dormrooms både billige og en rigtig fed måde at møde nye venner på, når du er afsted alene. Kost er også billigt i de 3 førnævnte lande. Det som koster penge, er transport og sights.
    Personligt synes jeg, det er meget federe at arrangere rejsen selv, end at booke den via fx Jysk, fordi det giver en hel del mere frihed og plads til at træffe spontane beslutninger. Samtidig kan jeg også kun tro, at du sparer en del penge ved at booke det selv, når du er dernede. Folk i de mellemamerikanske lande er virkelig søde, gæstfri og hjælpsomme 🙂
    Til sidst lige et par steder, der er værd at besøge i
    Nicaragua: Ometepe, Granada, San Juan del Sur, León, Managua
    Guatemala: Lago de Atitlán, Panajachel, Livingstón, Tikal
    Honduras: Utíla (lille ø nordfor – det eneste sted jeg nåede at besøge)

God rejse! 🙂 Kh Iben.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account