This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Morten_Hitz

Hej

Jeg er ved at planlægge en tur til Cuba til næste år. Turen kommer nok til at varer cirka 2-3 uger og vil gerne rejserundt så billigt så muligt.
    Så kunne godt tænke mig at høre fra nogle der har været på Cuba, om hvor mange penge de brugte og evt. hvor meget man skal sætte af til transport, mad, overnatning osv ?

Mvh

Morten

Anonym Steen

Jeg var på Cuba i dec-08.
    Der er to prislag:

Dels det, man finder ved at betale med Convertible Pesos (1 CP = 1 Euro og man kan veksle tilbage). De tager 10 % i “dollarstraf” uanset om der er tale om euro og om det drejer sig om veksling eller kontanthævning. Ved anvendelse af CP koster tingene ret meget men er dog billigere end i DK.
    Man kan også veksle til lokale pesos og så fik man 24 pesos for en euro. Hvis man køber i lokale butikker / restauranter og markeder er der virkelig forskel. Ikke alene får man flere pesos ved vekslingen men alle priser er dramatisk lavere – og jeg mener dramatisk (kan desværre ikke rigtig huske konkrete priseksempler længere)
    Sørg for at have begge valutaer.
    Medbring så mange kuglepenne og små sæber (som fra hoteller) du kan – de vækker vild lykke som gaver for diverse tjenester eller bare sådan …

Anonym raslyng

I næsten alle byer er der “casas particulares” – hvilket er lokale, der har fået tilladelse til at huse turister. Det kostede ca 20-25 cp, da jeg var der i 07. Med lidt spanskkundskaber kan man også bo for lidt mindre hos folk, der ikke er registrerede.(registrerede har et hvidt og blåt klistermærke/skilt udenfor deres dør)

Anonym MelissaJuulsgaard

Er rigtig nok med de to mønter, men man kan ikke bare selv bestemme hvilken man vil bruge, for så ville det jo klart være en fordel altid at betale i pesos cubanos.
    Convertible er lavet til turister og det er slet ikke meningen vi skal have fat i de andre penge, dog kan det altid lykkes og mange steder kan man også godt få lov til at bruge dem. Fx kan man betale med pesos cubanos i deres lokale busser, camellos, (kostede ca. 1 = 33 øre sidst jeg var der) men skal bruge convertible hvis man tager en coco taxa (ca. 5 = 25 kroner for samme tur). Prøv altid først at betale i cubanos, de skal nok sige hvis de vil have de andre. Men er altid en fordel at have lidt af begge dele på sig.

Anonym Morten_Hitz

Okay super tak for info.

Men tænkte oss på sådan noget med hvor meget man cirka kan leve for om dagen? Nu har jeg været i Sydøstasien og der er det jo vildt billigt, men hvordan er priserne på mad osv på Cuba?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account