This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rmk

Hej alle rejsende.
    Tænker i overhovedet på miljøet når i rejser? Er det vigtigt for jer om de steder i bor tænker socialt og økologisk ansvarligt? Eller handler det mere om pengene?
    Ville i betale lidt ekstra for at bo et sted som tænkte på miljøet og forsøgte at gøre en forskel for at bevare naturen intakt?
    Svar helt ærligt 🙂

Anonym rmk

Ikke rigtigt desværre… du kan tjekke responsibletravel.com, de henviser til forskellige steder som driver virksomhed på en ansvarlig måde. Sagen er at jeg gerne vil starte et økologisk og socialt ansvarligt sted i Thailand, men jeg har svært ved at finde us af om jeg har en målgruppe ha ha… 🙂

Anonym solskinsglad

Interessant spørgsmål…
    Når jeg rejser, betyder det meget for mig, at mine penge går til lokalbefolkningen (og til den del, der har størst behov, og hvor pengene gør gavn).
    Så det sociale ansvar hviler meget tungt på mine skuldre.
    Men økologisk ansvar har jeg aldrig rigtig tænkt over. Jo, jeg undlader da at smide affald, og jeg køber ind efter samme principper som i Danmark (når muligheden er der), hvor jeg efter bedste evne forsøger at vise ansvar.
    Jeg tror faktisk aldrig, jeg er stødt på “økologisk overnatning”. Har du gode råd?

Anonym rmk

140 visninger?
    Der må da være mere end én af jer der har en holdning til det her…
    Jeg kunne virkelig godt bruge lidt feedback.
    Kom så!

Anonym sara

Hmm helt ærligt så har prisen absolut en betydning, men hvis det var et spørgsmål om at give 50 kr til landsby konen eller 30 kr til hotel magnaten ville jeg da hellere spendere 50:) Men øko… hmm god ide hvis det ikke bliver for dyrt. For selvfølgelig betyder prisen overordnet mest. Men som sagt det med den sociale ansvarlighed tror jeg du kommer langt med.. Det er noget som folk er villige til at betale for… tror jeg da:) men syntes da det er en skide god ide….. Så kunne man da have god samvittighed på rejsen

Anonym EMK

Især på Mount everest, bliver der smidt affald rundt på bjerget, altså Oxygenflasker, batterier og en masse andet.
    De fælder også alle de skove de nu har, og bruger dem til brænde til turisterne.
    Når skovene bliver fældet, og rødderne bliver hevet op, så sker der det, at når det regner, løsner mudderet sig fra skovbundene og laver mudderskred længere nede i de små landsbyer. Først nu er der nogle der er begyndt på at gøre noget ved det, først nu er der kommet nogle til at samle alt affaldet op. Er det ikke bare for dårligt?

Anonym rmk…gad ikke lige logge ind ;)

Andrea: Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål…

Jer andre: Tak for jeres svar 😉 (og til EMK – Thailerne er lige så dårlige til det med afffald så der er en del at gøre på det område…)

Jeg ser økologi som et værktøj til at underbygge en bæredygtig virksomhed som tager hensyn naturen og de mennesker der berøres af turisterned tilstedeværelse. Samtidig er den sociale ansvarlighed vigtig for mig og ligger som en grundlæggende tanke i det meste af det jeg gør. Hvis jeg kan påvirke lokalsamfundet i en positiv retning samtidig med at jeg skaber en forretning er det fedt.

Anonym Anonym

Selvfølgeligt er det da vigtigt og dette emne er ingen spild af tid. Der er intet værre end at se hvor respektløst overfor de lokale og naturen, vores egne landsmænd kan finde på at opføre sig. Jeg mener klart at det er relevant at have moralen med, når man er ude og rejse. Men det skal ikke være dyrt. Det behøves ikke at være det. Jeg er næsten lige kommet hjem fra Mexico, hvor jeg flere steder har boet ‘økologisk’ idet flere af de steder, jeg har boet i, hovedsagligt var byggede af naturlige og lokale materialer og tilbød økologisk mad. Det var fantastisk og meget billigt.
    Jeg vil gerne vide om det bliver til noget med dit sted i Thailand. BIg up for you!

Anonym rmk

Tak for dit svar.
    Det er ved at være lang tid siden jeg oprettede dene tråd og projektet er blevet lagt lidt på is. Jeg har ikke droppet det endnu og håber stadig på at kunne realisere det engangi fremtiden. Fedt at høre at mexikanerne dyrker denne form for turisme 🙂

Anonym Emily sapsworth

økoturisme omfatter alle former for turisme, hvor turismemålet er iagttagelse og værdsættelse af naturen og traditionelle kulturer i naturområder

Anonym Joachim Boldsen

Økoturisme er noget med at gøre med at gøre, at, man skal ikke dø i naturen, mens en løve mens en løve gør .før .. Dræber én….
    Ellers er det en rejse hvor man kan opleve naturen og kulturen , meget miljøvenligmåde og nyde det, hvis du synes det er spændende ellers kan det værelige meget..
    Fordi…
    DET ER SINDSYGT KEDELIGT!!!!!!
    (P.S. prøv det !)

Anonym Line Josefsen

Hvor er der trist af små skole drenge bruger denne hjemmeside som legeplads.

Jeg er netop i gang med at skrive en afsluttende opgave i gymnasiet om Ecoturism. Og jeg synes debateringen af emnet i Danmark er for svag, så godt indlæg, rmk!

Personligt har jeg aldrig rejst meget, og hvis jeg har, har det økonomiske aspekt altid været vægtet højest, fordi jeg ikke har været klar over denne rejsemåde, fordi det virkelig er en et niche-foretagende.
    Jeg ser til gengæld store fremtidsmuligheder i den bæredygtige turisme, så dine drømme om noget i Thailand, vil jeg klart støtte! Om få år vil der helt sikkert komme mere fokus på emnet, i kraft af den eksplosive interesse for miljøet og CO2-udslippet, der bør mindskes. Det kræver bare mere fokus fra samfundet, så emnet kan blive debateret – for aktuelt er det helt sikkert.

Jeg kan opfordre alle interesseret til at google Bhutan. Et land der fornyeligt åbnede for turisme (dog kvote-bestemt og en meget dyr rejse), men ved hjælp af love omkring hvor stor en procentdel af landet der skal være dækket af skov osv. undgår de problemerne de har i blandt andet nepal og mange andre bjergområder.

Økoturisme handler i bund og grund om at værne om det miljø og den kultur man besøger. Økoturister rejser oftes med formål at opleve lokal flora, fauna og kultur. Og de sørger for i så stor udstrækning, som muligt at støtte lokal økonomi og bæredygtighed.

Håber mit indlæg kan bidrage med noget tankevækkende.

Anonym kristine olsen

hej,
    jeg er igang med at lave en opgave i skolen sammen
    med mine kammerater. så vil i ikke lige svare på det
    her spørgsmål!.
    – beskriv hvad økoturisme er?

tak på forhånd 🙂

Anonym Mathilde :

Økoturisme er noget med at gøre med at gøre, at, man skal ikke dø i naturen, mens en løve mens en løve gør .før .. Dræber én….
    Ellers er det en rejse hvor man kan opleve naturen og kulturen , meget miljøvenligmåde og nyde det, hvis du synes det er spændende ellers kan det værelige meget..
    Fordi…
    DET ER SINDSYGT KEDELIGT!!!!!!
    (P.S. prøv det !) piiiiiiiiiiiik hej,
    jeg er igang med at lave en opgave i skolen sammen
    med mine kammerater. så vil i ikke lige svare på det
    her spørgsmål!.
    – beskriv hvad økoturisme er? Hvor er der trist af små skole drenge bruger denne hjemmeside som legeplads.

Jeg er netop i gang med at skrive en afsluttende opgave i gymnasiet om Ecoturism. Og jeg synes debateringen af emnet i Danmark er for svag, så godt indlæg, rmk!

Personligt har jeg aldrig rejst meget, og hvis jeg har, har det økonomiske aspekt altid været vægtet højest, fordi jeg ikke har været klar over denne rejsemåde, fordi det virkelig er en et niche-foretagende.
    Jeg ser til gengæld store fremtidsmuligheder i den bæredygtige turisme, så dine drømme om noget i Thailand, vil jeg klart støtte! Om få år vil der helt sikkert komme mere fokus på emnet, i kraft af den eksplosive interesse for miljøet og CO2-udslippet, der bør mindskes. Det kræver bare mere fokus fra samfundet, så emnet kan blive debateret – for aktuelt er det helt sikkert. Hvilke problemer er forbundet med økoturisme? Det er en opgave jeg skal lave! Vil i ikke være søde at svare?

Anonym Theûnseen

hvad skete der lige der?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account