This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym _katrine_

Hej allesammen 🙂
    Jeg skal nu i 2.g, og selvom det er lidt tidligt, er jeg alligevel begyndt at spekulere lidt over hvad jeg mon vil efter 3.g. Jeg er sikker på at jeg skal ud og rejse – drømmer om at lære at tale flydende spansk. I gymnasiet har jeg spansk på A-niveau, men jeg ved at man slet ikke lærer så meget som hvis man rejser til et spansktalende land. Hvad ville i foreslå jeg skulle gøre – altså hvilket land (i Sydamerika) kan i anbefale? Hvordan lærer jeg sproget bedst? (sprogskole i landet, au pair, rejse?? Det hele er lidt svært at overskue ? 🙂 Det ville hjælpe med jeres hjælp?

Anonym none

Hejsa..
    Jeg vil helt klart anbefale au-pair.. ved højskole eller sprogskole ophold snakker man meget dansk indbyrdes med de andre deltager og ved au-pair er man nødsaget til at tale spansk hele tiden…
    håber det hjælper

Anonym _katrine_

Tak for svaret 🙂
    Ja jeg ville også mene at au-pair ville gøre at man var nødsaget til at tale spansk, men jeg har ikke hørt så meget om au-pair i Sydamerika. Men hvis man vælger sprogskole, så er der jo på den anden side nok ingen danskere der hvor man ender(da der er rigtig mange sprogskoler), så man er derfor nødt til at tale spansk..

Anonym Mellemamerika – Mexico.

Hej Kathrine.
    Jeg har netop læst dit oplæg, hvor du søger råd fra erfarne, der har rejst i spansk-talende lande eller nærmere betegnet Sydamerika.

Jeg går på Viborg Handelsskole, hvor jeg tager en International HHX. Mit hovedfag er spansk – hvilket naturligvis betyder, at jeg har det på højniveau ligesom dig. Jeg begynder ligeledes på 2. år efter ferien.
    Efter endt eksamen på 3. år har jeg også planer om at skulle ud at rejse og udvide mit sprog samt gøre mig erfaringer indenfor spansk kultur.
    Destinationen for min rejse er Mexico, hvor jeg på 3. år har et 4 uger langt studieophold. Derfor vil jeg tilbyde dig et evt. samarbejde mht. informationer omkring alt indenfor backpacking samt høre om du er interesseret i også at tage forbi Mexico, som er beliggende i Mellemamerika?!

– Tina Sandra Ellingsgaard

Anonym Tina Sandra Ellingsgaard

Hej Kathrine.
    Jeg har netop læst dit oplæg, hvor du søger råd fra erfarne, der har rejst i spansk-talende lande eller nærmere betegnet Sydamerika.

Jeg går på Viborg Handelsskole, hvor jeg tager en International HHX. Mit hovedfag er spansk – hvilket naturligvis betyder, at jeg har det på højniveau ligesom dig. Jeg begynder ligeledes på 2. år efter ferien.
    Efter endt eksamen på 3. år har jeg også planer om at skulle ud at rejse og udvide mit sprog samt gøre mig erfaringer indenfor spansk kultur.
    Destinationen for min rejse er Mexico, hvor jeg på 3. år har et 4 uger langt studieophold. Derfor vil jeg tilbyde dig et evt. samarbejde mht. informationer omkring alt indenfor backpacking samt høre om du er interesseret i også at tage forbi Mexico, som er beliggende i Mellemamerika?!

– Tina Sandra Ellingsgaard

Anonym Trine

Jeg vil helt klart anbefale rejse. Jeg har rejst rundt i sydamerika i 8 mdr. og da jeg tog afsted kunne jeg ABSOLUT INTET spansk. Jeg havde i alt 10 dage på to forskellige sprogskoler derovre og jeg lærte da lidt, men jeg lærte helt klart mest af at bruge det, kigge i min ordbog når man tog lange busture eller møde og bo med de lokale…jeg staver elendigt og har ingen forstand på grammatik…men det betyder intet for mig. Det er let at lære. Det vigtige er at lære at snakke det og ikke snakke det efter bogen, men at snakke det som det tales…incl slang osv…
    Du kan se lidt af turen på hjemmesiden http://www.mohnton.dk

Held og lykke.

Anonym susanne2690

hmm jeg ville nok combinere det. Har selv lige rejst i Sydamerika i 4,5 mdr og lærte lidt men ikke så meget. HAr selv haft spansk på højnivau for 2 år siden i gym. Men har glemt meget af det så det jeg kunne før fik jeg genopfrisket mens jeg rejste. Men man bruger meget de samme ord og sætninger igen og igen når man rejser og lære ikke så meget nyt medmindre man snakker med de lokale hvilket jeg synes var svært efterosm mit spanske ikke var bedre end det var. Så jeg ville nok finde en sprogskole, mange sprogskoler tilbyder værtsfamilier så du kan komme hjem og bo privat og på den måde forbedre dig endnu bedre. en 3 uger på en sprogskole vil forbedre rigtig meget og så har du en god basis for at lære en masse mere hvis du vil rejse rundt bagefter!

Anonym _katrine_

Mange tusind tak for alle jeres svar! Det har helt klart hjulpet, selvom det hele stadig virker lidt uoverskueligt. Der er uroligt mange muligheder, men jeg har heldigvis masser af tid til at bestemme mig i. Det er rart at høre om oplevelser fra jer som har rejst i Sydamerika og vide at det har været en rigtig god oplevelse – det går jeg ud fra at det har været 🙂 Tak skal i ha’!

Anonym solskinsglad

Jeg har netop afsluttet 6 ugers sprogskole i Antigua i Guatemala, og jeg havde C-niveau fra gymnasiet (gammel ordning) inden. I 6 uger har jeg boet hos i vaertsfamilie, hvor jeg har talt rigtig meget spansk, og jeg har haft eneundervisning paa en sprogskole hver dag. Jeg er naaet rigtig langt og kan nu begaa mig i stort set alle sammenhaenge. Jeg mangler stadig noget ovelse, da 6 uger er meget hurtigt at laere et sprog.
    Rigtig mange vaelger at blive boende i vaertsfamilien i Antigua og udfore frivilligt arbejde i nogle uger/maaneder, hvor de far brugt det, de har laert.

Stil gerne mere konkrete sporgsmaal, saa skal jeg se, om jeg kan svare: solskinsglad@gmail.com

Anonym Anonym

Hej katrine
    Jeg har ikke selv været i Sydamerika – endnu. Jeg håber også meget at skulle afsted efter 3.g som jeg afslutter om et år. Jeg er meget interesseret i firmaet Exis hvor man kan kombinere sprogskole og frivilligt arbejde, samtidig med at man bor hos en lokal værtsfamilie. Jeg synes selv det lyder meget spændende og effektivt, så du kunne jo prøve at tage et kig på deres hjemmeside: http://www.exis.dk
    Håber det er noget du kan buge 🙂

Anonym lene

Hej Katrine
    Jeg håber at du læser dette !
    Min svigerdatter Maka er lige kommet hertil danmark fra Chile (som er spansktalende )
    Hvis du kunne hjælpe hende med dansk så kan hun hjælpe dig med spansk.
    tlf. 40315841

Anonym katrine

hej. jeg vil klart anbefale dig sprogskole. jeg er for nylig kommet hjem fra guatemala hvor jeg gik på sprogskole i byen xela i 2 måneder. jeg taler efter mit ophold flydende spansk og i guatemala har man rig mulighed for at bruge sit spanske i modsætning til andre mere turistprægede lande. jeg rejste med bangsprogrejser. tjek deres hjemmeside; http://www.bangsprogrejser.dk
    guatemala er det mest vidunderlige land, jeg boede hos en lokal familie og kom til at arbejde som frivillig på et center for gadebørn og så snart du kommer til at leve i et landog bliver en del af lokalbefolkningen bliver dit spanske rigtig godt, fordelen ved sprogskole er at du får grammatikken med dig – den kan let forsvinde hvis du bare lærer spansk gennem au-pair og alm ophold.
    håber du får en dejlig rejse. vh Katrine

Anonym paneeraq

hvordan lærer man spansk???

Anonym Mikkel

Hej Katrine!
    Kan sagtens forstå du drømmer om at lære at snakke spansk! (Jeg studerer selv spansk på universitetet) Det er helt klart bedst at vælge en sprogskole… de fleste sprogskoler har nemlig aftaler med mange lokale familier og du kan på den måde få snakket rigtig meget spansk.
    hvis du vil forbedre dit spanske før du tager afsted, syntes jeg at du skal gå igang med at høre så meget spansk som overhovedet muligt! jeg ved ikke om du ville være interesseret i det, men jeg skriver en blog om det at lære spansk i Danmark. Her kommer jeg med gode råd og forklarer hvordan jeg selv har søgt længe for at finde de bedste aviser, podcasts, sange osv på nettet 🙂 adressen er http://www.spanskidanmark.blogspot.com
    håber du kan bruge noget af det jeg har sagt! og god fornøjelse med at lære spansk!

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account