This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jbachs

Jeg skal til Asien i 6 uger her fra juli til Sep: nogle få dage i Thailand og derefter Cambodia og Vietnam som hoved formål. Jeg er ikke så meget for at tage Malaria piller pga. mulige bivirkninger, og så hørt om folk der blot har en ekstra dosis med i tilfælde af at de bliver smittet. Hvad er jeres mening omkring det? Forbyggende eller blot med på rejsen?

Mht Japansk Hjernebetændelse, hvad er jeres mening dér. Lod I jer vacinerer da i rejste i de lande eller “tog I chancen”?

Håber at få nogle svar
    Hilsen
    jbachs

Anonym jumme88

Hej
    Har selv lige rejst i Tanzania hvor der jo desværre også findes malaria, og jeg tog en pille mod det hver eneste dag og mærkede ikke noget til bivirkningerne overhovedet. Desværre endte jeg op med malaria alligevel, og lå og svævede mellem liv og død i 2 døgn… Pillerne er rigtig dyre, og garanterer ikke at du ikke godt kan få malaria alligevel, det nedsætter bare risikoen for det… Så det er lidt op til dig… Du kan få malaria selvom du tager pillerne hvis du er uheldig… Men alligevel giver det en form for tryghed under rejsen at vide at man tager piller mod malaria…

Anonym jumme88

Hej
    Har selv lige rejst i Tanzania hvor der jo desværre også findes malaria, og jeg tog en pille mod det hver eneste dag og mærkede ikke noget til bivirkningerne overhovedet. Desværre endte jeg op med malaria alligevel, og lå og svævede mellem liv og død i 2 døgn… Pillerne er rigtig dyre, og garanterer ikke at du ikke godt kan få malaria alligevel, det nedsætter bare risikoen for det… Så det er lidt op til dig… Du kan få malaria selvom du tager pillerne hvis du er uheldig… Men alligevel giver det en form for tryghed under rejsen at vide at man tager piller mod malaria…

Anonym tine surel

Uh, sikke en historie! Lyder slet slet ikke rart. Er selv fra en meget berejst familie hvor to har malaria, begge fik det i sydafrika. Jeg er derfor altid meget forsigtig når det gælder malariaforebyggelse, dog tror jeg ikke du behøver det til ovenstående tur, jeg ville nok ikke tage piller, men håber du lige får et bedre svar på det område. Japansk hjernehindebetændelse er en grimmer en, men du behøver ikke vaccine til ovenstående tur. Hvis du rejste et halvt år, var det det andet spørgsmål, men til 6 uger er det altså ikke nødvendigt. Håber du får en god tur 🙂

Anonym Nina

Da jeg var i Thailand i to mdr blev jeg vaccineret mod japansk halløj. jeg mærkede intet til vaccinen så jeg ville få den hvis jeg var dig. Jeg tog ikke malaria piller. Det afhænger meget af hvor præcist du skal opholde dig, om du har tænkt dig at bo i junglen osv.

Anonym Anonym

Vi kan vel alle blive enige om, at der skal en lægelig vurdering til på det her område. Jeg håber ihvertfald ikke, at du træffer din beslutning kun på baggrund af meninger/erfaringer fra andre rejsende

Anonym Rasmus

Snak med en læge ja… Kommer også meget an på om du er en mand eller kvinde… Kvinder får meget kraftigere og flere bivirknigner ved malariapiller, da det forstyrrer hormonerne.. Især de billige midler i Thailand… Men generelt er stemningen i Sydøstasien, at der er meget få der tager forebyggende.. Hvis du skal et smut til Indonesien eller lign ville jeg dog tage medicin… Japansk er der meget lille risiko for, men hvis man er uheldig er man meget skidt stillet.. Så den ville jeg bestemt overveje..

Anonym Marie_bb

Hejsa!

Jeg har været i Asien en del gange. Min læge anbefalede mig at købe malariapiller i Asien, fordi de simpelthen har mere tjek på det og så er det kun i regnskove o.lign hvor det er nødvendigt med pillerne. Så vil klart sige du bare ska købe dem i Asien hvis du ska de steder.

Jeg fik en vaccine mod j.hjernehindeb for tror sgu ik det er så sjovt at ende op med den sygdom. Så ville ik ta chancen.

Ha en go tur.

Anonym Marie_bb

Lige lidt ekstra info om indo 🙂 Nu er det Indonesien jeg har været i rigtig mange gange og der er det i hvert fald ikke nødvendigt med malariapillerne (stadig kun i jungle områder!) Men kan så i hvert fald anbefale dig at ta dertil.

Og ja man kan da spørge sin læge men de gir jo alle sammen forskellige svar og tror det rejseerfarende folk kan have lige så kvalificerede svar, for vi har prøvet det af!

Anonym jbachs

Tak for de mange interessante svar. Det har i hvert fald sat nogle overvejelser igang… til jer der har rejst meget i Asien. Har I rejse i Cambodia og Vietnam i juli/august måned? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at vide om man skal tage noget “varmt” tøj med: lange bukser og en trøje f.eks.? Det kan jo godt være at det er varmt om dagen, men hvad med om aftenen? Eller er det slet ikke nødvendig! Jeg har tænkt mig at købe nogle tynde lange bukser dernede pga myggene osv, men nu tænker jeg mere på “varmt” tøj.
    Håber det gav mening:-)
    Jeg har tjekket diverse pakkelister der ligger herinde på siden, men er der noget som I virkelig anbefaler man pakker ned til juli/aug i cambodia/vietnam?

Anonym Rasmus

Det er ikke nødvendigt med noget varmt tøj… Det er ikke den koldeste periode du skal afsted.. I bjergene i Nordvietnam (Sapa) kan det blive en anelse køligt, men hvis man bare har en sweater med så skulle den være i vinkel… Cambodja er rigeligt varmt på denne årstid, men det er også de mest regnfulde måneder..

Anonym Ulla Jacobsen

Jeg er i Indonesien lige nu, og var i Laos og Cambodia for et par aar siden.

Selvfoelgelig tager jeg malariapiller og har faaet jap.hjerneh.bet.vaccinationen.

Jeg mener det er absolut for dumt at risikere at blive syg, og det er altsaa doedsyg der her tales om, naar det kan undgaaes.

Jeg er kvinde og tager Vibradox, og jeg har aldrig haft bivirkninger af nogen art.

Tag dog og snak med en laege der ved noget om sagen (evt. paa en rejsemedicinsk-klinik), og foreslaar de at du bliver vaccineret og tager malariapiller saa goer det dog.

Det kan koste dig for dyrt at lade vaere.

God rejse

Ulla Jacobsen

Anonym Nina Lauesgaard

http://www.rejsedokter.dk
    Her kan du se præcis hvilke områder der er malaria, og hvilke piller der virker i de pågældende områder.

Det er simpelthen for dumt at lade være. -Malaria kan ikke behandles hvis det først at sket. -Forebyggelse er den eneste mulighed. Både med piller, men selvfølgelig også med net og spray. (net og spray er nødvendigt under alle omstændighedder, pga Dengue Feber. (en sygdom man ligeledes bliver smittet af gennem myg) Kan ikke behandles, men i hvert fald ødelægge din rejse)

Mht den Japanske… -Gør det! -Det er jo ikke pengene der er vigtige i en sag som denne. -spørg lægen, og de ved præcist hvad og hvor meget.

Go rejse.

Anonym Tines

Tjek Godtur.dk hvor der er en fin artikel om malaria og malariapiller – http://www.godtur.dk/artikler/malariapiller/ – men ja ellers er rejse doktor.

Det er langt fra sikkert at du har behov for at tage malariapiller, men det afhænger af hvor i Thailand, Vietnam og Cambodja du rejser.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account