This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Petit

hej.
    står og vil rejse lidt rundt i østeuropa?
    Og vil rejse med tog og bus, på egen hånd selvfølgeligt.

Vil rejse fra Berlin til Krakow i Polen. Hvor jeg gerne vil se Oswiecim/Auschwitz, Wieliczka Salt Miner, Wawel Hill. Er der mere i Krakowi synes jeg skal se.??
    Vil os gerne høre om der er nogle gode stop jeg burde tag fra Berlin til Krakow?? F.eks er der noget der skal ses i Wroclaw og Lodz??
    Eller andre byer?

Hvad må jeg bare ikke gå glip af i Warsawa??

Vil gerne se Tatra Bjergene os. Skal jeg have en base i Zakopane så? Og er der nogle ting der bare skal opleves i det område?

Er der andet i Polen jeg bare skal besøge os ?

Har tænkt lidt på at tag fra Tatra Bjergene ind i Slovakiet. Vil kun lige rejse lidt i den nordlige del i 2-3 dage.. Er der noget at komme efter der? Har hørt der skulle være en meget flot middelalder borg?
    Gider ikke til Bratislava, da jeg tror der er for langt, medtog/bus, eller er der??

Jeg vil rejse fra Polen ind i Hvidrusland.
    Ved ikke hvorfor men kunne bare godt tænke mig at se Hvidrusland. Skal jeg holde mig til Minsk?
    Eller er der noget at komme efter i andre byer ??

Hvor lang tid skal jeg bruge på det tror i ?
    Tænker selv lidt på 1½ måned? Alt dette skal jeg have til at passe sammen med at jeg kan ende i Rusland, for at tag den transmongolskejernbane

Glæder mig til at høre fra jer.

God dag!

Anonym StepHoMann

Sidder lige og kigger lidt med her 🙂

Du skal helt sikkert opleve Tatra bjergene, det er så utroligt flot.. 🙂 Glæd dig 🙂

Simon

Anonym Hans

Hej,

I sommeren 06 tog jeg med et par venner interrailturen igennem Østeuropa. VI startede med et langt stræk, direkte til Krakow. Derefter tog vi en 7 timers togtur til Prag. Togrejsen i sig selv, husker jeg som en oplevelse. Toget havde restaurant med favorable priser.
    Herefter tog vi videre til Zagreb, Sarajevo, Mostar, Beograd, Budapest, Bratislava, Wien og Berlin.

Vores samlet rejseperiode var 30 dage, og efter Budapest var vi kun i byerne et par dage af gangen(Wien 10 timer, det var for dyrt at bo der!). Ellers var vi 4-5 dage i hver by.

Jeg vil især godt anbefale Sarajevo. Byen bag stadigvæk præg af krigen, men var samtidig utrolig hyggelig.

Grundlæggende er det selve rejsen fremfor stederne, som jeg husker tilbage på som det der gjorde størst indtryk.
    ¨

Hilsen Hans

Anonym Hans

Hej,

I sommeren 06 tog jeg med et par venner interrailturen igennem Østeuropa. VI startede med et langt stræk, direkte til Krakow. Derefter tog vi en 7 timers togtur til Prag. Togrejsen i sig selv, husker jeg som en oplevelse. Toget havde restaurant med favorable priser.
    Herefter tog vi videre til Zagreb, Sarajevo, Mostar, Beograd, Budapest, Bratislava, Wien og Berlin.

Vores samlet rejseperiode var 30 dage, og efter Budapest var vi kun i byerne et par dage af gangen(Wien 10 timer, det var for dyrt at bo der!). Ellers var vi 4-5 dage i hver by.

Jeg vil især godt anbefale Sarajevo. Byen bag stadigvæk præg af krigen, men var samtidig utrolig hyggelig.

Grundlæggende er det selve rejsen fremfor stederne, som jeg husker tilbage på som det der gjorde størst indtryk.
    ¨

Hilsen Hans

Anonym lasse

Mht tatrabjergene, så var jeg der sidste år. Det kan helt klart anbefales ikke at have base i zakopane, men at tage turen op af bjergets mange ruter. Der er bjerg hostels deroppe, hvor der dog kan være trængt. Så det kan være svært at få en sove plads. Ellers ligger der bjerg shelters, som kan anvendes, hvis intet andet dur. Min erfaring er at de er i meget dårlig stand. Hvor vi blev nød til at slå telt op inde i shelteret. Men god tur.

Det er forresten billigt og nemt at overnatte i zakopane, hvis i ankommer for sent til at kunne komme op af bjerget. Der er ingen grund til at bestille hotel eller været bekymret

Mvh lasse

Anonym emma2011

Jeg kan simpelthen ikke lave et forum indlæg, siden reagerer ikke, så tillader mig lige at stille nogle spørgsmål her, da det er noget i samme emne:)
    Hej Backpackers!
    Jeg skal i sommerferien på interrail i østeuropa!
    Jeg ville lige høre om nogle praktiske ting.
    Hvilke sko er de bedste at medbringe? – en løbe/kondisko eller en god sandal (altså sko til at vandre i?)
    Hvad er rigtig vigtigt at have med, som man ikke skal glemme ?
    Vi har nogenlunde lagt en rute (med plads til spontanitet) (22 dage; zagreb, plitvice, montenegro, sara jevo, ljubljana, budapest), men hvilke østeuropæiske lande skal man ikke gå glip af ? 🙂
    Hvad med sovemuligheder. Er det for besværligt og tungt at have telt med og bo på campingpladser ? (de ligger ofte uden for byerne) eller er det billigere end hostels og derfor godt?
    Hvor meget skal man booge inden man tager afsted (sovemuligheder osv.) Eller skal man bare gøre det undervejs?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account