This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anapili

Hej allesammen,

Vi er to piger på 19 der skal rejse rundt i Øst- og Sydeuropa i Maj-Juni, fra Helsinki til Estland, Litauen, Letland og ned til Ungarn, Rumænien, Bulgarien, måske lidt af Grækenland, Kroatien og slutter nok i Italien.

Er der nogen der har nogle gode rejsetips, eller som har været i de lande eller måske andre der er mere interessante? Hvilken form for transport er bedst (vi er backpackers) og billigst?
    Hvilke steder må man bare ikke gå glip af?
    Det er meget godt med rejsebøger og dem har vi også, men at høre det fra nogen der har prøvet og set det før er nu det bedste, så vi håber virkelig der er nogen der kan hjælpe os her.

Venlig Hilsen og God Påske,
    Anais og Filippa.

Anonym Julian

Hej,

Jeg holder sabbat år lige nu, og vil gerne kryde det med noget backpacking. Jeg bor i lille Køge nu, men er faktisk fra Rumænien og snakker Rumænsk. Det eneste minus for mig, er at jeg skal til Rumænien igen med familien til juli. Det er dog ikke en backpacker-tur, og mit skema er frit indtil da.

Skriv mig en mail på gmail: julianserban.

– Julian

Anonym Anne Marie

Er lige kommet hjem fra en dejlig påskeferie i Ungarn. Var mest i Budapest, men rejste også et par dage nordpå op ad Donau-floden. Rejste både med tog og bus på landet og metro og sporvogn i Budapest og jeg må sige, at det var effektivt og til tiden!

Budapest kan klart anbefales. Det er en rigtig hyggelig by, som minder lidt om Paris bare meget billigere. Vi boede bl.a. på et hostel i Budapest der hed Red Bus. Det lå meget centralt, der var rent og rart at være. Morgenmad var inc. i prisen.

Anonym Mads

Hej!

For at rejse billigt og frit vil jeg klart anbefale interrail. Det er pærelet, man sætter sig bare ind i et tog og viser billetten. Til enkelte toge skal man dog have reservation, men det er fint nok at trække turistkortet og spille dum. Den er næsten sikker hver gang. Og hvis man endelig bliver smidt af, så havner man måske et fedt sted. Tognettet er desuden ret udviklet i østlandende, med frekvente afgange.

Friheden er det bedste ved den rejseform. Hvis jeg blev træt af et sted satte jeg mig bare ind i et tilfældigt tog og måske havnede jeg i et andet land eller stod af hvor jeg synes der virkede spændende.

Jeg er ikke så meget til turist sightseeings, men havde mine bedste oplevelser i Slovakiet hvor folk er virkeligt imødekommende og åbne. Og så er det mega billigt og de har nogle mega gode supermarkeder der for mit vedkommende gjorde restauranter og spisesteder overflødige. Samt i Kroatien hvor jeg vil anbefale at lave ø hop langs deres kystlinie. Det er fantastisk smukt!

Håber i kan bruge det, mvh

Anonym Anapili

Hej igen,

Tusind tak for jeres beskeder, det har virkelig givet os nogle rigtige gode informationer! Og vi glæder os nu endnu mere til at se de lande i har omtalt!

Tak for hjælpen,
    MVH Filippa og Anais.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account