This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Edlit

Hej.

Jeg skal rejse gennem Zambia, Tanzania og Kenya bla. på safaritur. Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber, at I kan hjælpe mig med at få besvaret;

1) Er det nødvendigt at veksle til lokal valuta, eller kan man bare betale med dollars? Er der maximum på, hvor meget man kan hæve i ATMs (i Laos oplevede jeg, at jeg kun kunne hæve meget lave beløb, og dermed endte med at betale over 1000 kr i visa-hævegebyrer)?

2) Hvor tæt kommer man vanligvis på dyrene på safariturene? Jeg vil gerne have nogle gode billeder, men har ikke en vild telelinse. Har hørt, at det er nødvendigt. Er det korrekt?

Mange tak og venlig hilsen

Tilde.

Anonym Claus

Safariturene kan sikkert godt betales med dollars. Men skal du købe et eller andet på det lokale marked, vil det absolut være en fordel med lokal mønt.
    Der er ikke begrænsninger på hævninger ved en ATM automat.

2) Det kommer meget an på chaufføren og guiden på bilen, hvor god han er til at spotte. Og også lidt af parken. F.eks. i Ngorongoro i Tanzania var dyrene et stykke væk fra bilen, men i Serengeti var vi meget tæt på dyrene.

Mvh

Claus

Anonym Anonym

Hej Claus.

Mange tak for dit svar 🙂

Mvh Tilde

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account