This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mr. Dahl

Hej
    Vi er to backpackere som fra midten af marts til midten af juli skal rejse i Østafrika Og Indonesien, evt. med et ophold i Indien imellem. Vi vil gerne bruge minimum to måneder i Kenya, Uganda, Rwanda og Tanzania (ikke nødvendigvis alle landene) og resten i hhv. Indonesien og Indien.

Mest optimalt ville det være at vores tur startede i Østafrika.
    Vores problem består i, at der er regntid i marts-april-maj i det østlige Afrika og derfor er vi i tvivl om hvor vores tur skal starte. Jeg har læst at Zanzibar har 11 regnvejrsdage i April, hvilket er lige i overkanten. Vi rejser med offentlig transport gennem vores tur, så det er også et spørgsmål om alt er farbart.
    Men hvad siger eksperterne, er regnen en stor gene i de pågældende lande i disse måneder?

Og regner det gennem lange perioder eller er det 2-timers skybrud enkelte dage?

Alternativt starter vi i Indonesien, og vil i så fald ramme Afrika i midten af maj.

Vh. Malte

arbirk2

Hej Malte,
    Lige nu et kort svar:
    Foerst kommer det jo meget an paa hvad I gerne vil hernede (jeg er nu og de naeste 14 dage i Tanzania).
    Dernaest- vejene bliver daarligere i regntiden, derfor gaelder det om at rejse saa tidligt sam muligt. lige efter regntiden er graesset hoejt og vejene daarligst. MEN altid farbare. Livet stopper ikke pgr, aregn.
    Her er utroligt koent naar det regner ikke mindst i starten hvor alle de friske skud og blomster kommer frem. (hvis det altsaa starter med at regne, hvad ingen jo kan garantere – ej heller om det regner paa de statistisk mest alminelige tidspunkter.
    Spoerg loes Bwana.
    Michael

Anonym Anonym

Okay, tusind tak for svaret!
    Hvis vi starter i Østafrika, rejser vi fra midten af marts og to måneder frem. Vores rejse er i højere grad rettet mod mødet med den lokale befolkning og kultur end det er safari. Vi vil gerne rejse impulsivt og besøge nogle af de steder der ikke er ramt af lonelyplanet-turister. Derudover prøver vi at finde en skole eller et hjem hvor vi kan arbejde frivilligt i 2-3 uger.

Men når det er sagt, skal vi da se ngorongoro og måske bestige kilimanjaro og måske besøge Masai Mara. Området omkring Victoriasøen skal vi rejse rundt i, og så lyder Bjerggorillaer i Rwanda som et must. Men altså, safari er ikke en topprioritet, og at regntiden ikke er toptidspunktet at spotte dyr er ikke noget problem.

Vores bekymringer går mere på, om regnen vil få for afgørende indflydelse, så man i dage i træk må blive indendørs, og at vi ikke kan komme rundt. – Samt at opholdet på zanzibar bliver en meget våd oplevelse.
    – Men ud fra dit svar lyder det ikke som om, at det vil være noget problem.

Hvis du har nogle anbefalinger eller henvisninger må du meget gerne skrive 🙂

arbirk2

Hej igen,
    Jeg er ligenu paa internet cafe i Karagwe der ligger i hjoernet mellem Tanzania Uganda og Rwanda. Her er meget smukt (Og koldt).
    Jeg tror uden at have proevet det at I faar en meget sammenpakket tur hvis I vil proeve alt det paa 2 maaneder Maske udelade Rwanda eller noget andet. NB. Jeg kender ikke meget til vejret paa Zanzibar, men jeg har aldrig oplevet at man blev hodlt inde i flere dage p.gr.a. regn. Og hvis I skal dykke/snorkle er regn jo ligegyldigt. I bliver jo vaade under alle omstaendigheder!

Men hvis I kommer til Mwanza ved Victoriasoen saa skulle I ikke snyde Jer selv for at besoege Ukerewe 3 timres sejlads nord for Mwanza. I kan laese mere paa uta.uwazi.com

eller paa mwanza-guide.com

Held og lykke med planlaegningen.
    Michael

Anonym geografiformig

hvor lang tid regner det om dagen og hvor mange milimeter regn falder der i løbet af regnmånederne?

arbirk2

Hej,
    Det daglige regnfald varierer som i Danmark.

Det årlige regnfald varierer fra områder der kun får et par hundrede mm til over en meter andre steder.
    Du må se på et nedbørskort over Tanzania
    mvh
    Michael

Anonym Mette

Hejsa
    Jeg var i Uganda i en måned (juli 2007) det regnede 6- 8 dage. men altid max 5 min. og altid kun støv regn. Det var skønt når det regnede for så kunne støven lige ligge sig lidt. så det er noget mindre regn der falder, end her hjemme……

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account