Tja… jeg ville ogsaa bare naevne Sighisoara! Det er bare en skoen middelalderby.
Vi tog dertil og havnede midt i aarets middelalderfestival – jeg husker desvaerre ikke datoerne, men det var i juli. Priserne var selvfoelgelig lidt dyrere, vi boede hos en af de mange der overfaldt os da vi kom ud af toget – det var laekkert og privat, dejligt at blive inviteret paa kaffe med husmoderen og kattene! Heh… men virkelig dejlig by.
I Bulgarien tog vi til Goldens Sands – og dét vil jeg fraraade. Vi boede godt nok paa en bulgarsk “camping Panorama” (langhaaret plaene med raa toiletter – huller i asfalten uden doer for) som var en sjov og spaendende oplevelse, men det laa alligevel for taet paa turistomraadet, som var en hel hel anden verden for sig.
Forskellen mellem turiststedet og det omkringliggende var saa stor, at udenfor var det heldigt jeg kunne taelle til til paa bosnisk, saa vi i det mindstef orstod priserne paa campingpladsen (3€ for telt+4pers.) – mens indenfor omraadet tiltalte ALLE dig paa engelsk.
Hmmm… jeg ved ikke, for os var det ikke saa tiltalende, men sortehavet VAR det jo! 😉
Det var det jeg havde at fortaelle om de steder der gjorde indtryk paa os paa vores tur.
Mvh. Sandra