This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Morsing

Hey

Vi er nogle stykker der skal på en roadtrip til Østeuropa og kunne godt bruge at høre fra folk der har haft nogle super fede oplevelser i Tjekkiet, Polen, Slovakiet, Slovenien, Ungarn, eller Kroatien?

Da vi kun har en tre ugers tid bliver det begrænset hvad vi kan nå og vil derfor på forhånd gerne plukke nogle virkelig spændende oplevelser ud.

Håber der er nogen der kan være behjælpelige!

Mikkel

Anonym Rasmus

Jeg har selv lavet roadtrip gennem Østeuropa, og det er klart anbefalelsesværdigt. Det er super fedt!
    Jeg vil især nævne to hostels, som gjorde min tur super sej. Det ene ligger i Tatrabjergene, i det nordlige Slovakiet, tæt ved grænsen til Polen, og hedder Ginger Monkey Hostel. Det lyder fesent, men det er super, med udsigt over skønne bjerge, og gode muligheder for lækre vandreture. Og så er de super fine dem der kører stedet og dem der arbejder der.

Det andet ligger i Budapest, og hedder The Loft Hostel. Ejerne af de to Hostels kender hinanden. På The Loft er der bare en super stemning, og de ansatte tar jer med på nogle fede barer ude i byen, og giver gode råd om de varme bade mm.

Overvej det, og overvej om I ikke kan bruge lidt længere tid end tre uger, da de forsvinder meget hurtigt.

Hilsen Rasmus..

Anonym SingelBackPacker

Hejsa
    Rejste selv rundt i østeuropa her i sommer. Kanont, men vær dog opmærksom på at – især i Polen – kan det være svært at komme med toget, hvis I har et interrail pas. Som regel kræver de pladsbillet – men den kommer man ofte ud for, at de ikke vil sælge dig som backpacker, før i sidste øjeblik (en pladsbillet er jo ret billig, når du allerede har betalt for interrail passet hjemmefra. Derfor holder de de dyre billetter til sidste øjeblik). Jeg prøvede flere gange at bare måtte stå på stationen om morgenen og så acceptere den billet, som de nu ville sælge mig. Men okay, på den måde kommer man nogle steder hen, som man slet ikek havde planlagt.

Være også opmærksom på, at de i polen kun taler polsk, og absolut intet andet! Nogen vil gerne kommunikere lidt på engelsk, men jeg blev af flere rådet til ikke at forsøge mig på tysk, da det virker enormt provokerende på de fleste polakkere.

Polen er et super spændende land, mend et kræver lidt som backpacker.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account