This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Tak for svarende til det andet indlaeg har paa fornemmeren at vi bliver 3 ekstra maaneder i syamerika!!
    Kan i hjaelpe mig med mere detaljerede forslag paa ting at se og opleve i Bolivia, peru, brasilien, ecuador, cuba, trinidad tobago… vi har tre maaneder endnu…saa bare giv den gas med forslag….
    tino
    ps. er der nogle som kender til det med cuba… skal man have visum for at besoege cuba eller kan man noejes med et “slags” stempel…

Anonym Anonym

Jeg ville bruge rigeligt med tid i Bolivia hvis jeg var jer: La Paz er en interessant by, Rurrenabaque i lavlandet har gode ture til junglen og pampas’en, hvor det vrimler med dyreliv; fugle, skildpadder, anacondaer, aligatorer… Potosí er også et besøg værd – her kan man komme ind i bjerget Cerro Rico og besøge minerne, hvor minearbejdere arbejder under kummerlige forhold. Tupiza, hvor man kan komme ud at ride på heste mv. i et rigtigt western-landskab. Desuden er en af mine bedste Sydamerika-oplevelser en 4-dages jeep-tur i det Sydlige Bolivia, hvor man kører rundt mellem farvede søer i Andesbjergene, geysere mv – superflot natur. Turen kan startes i Uyuni eller Tupiza og slutter i Uyuni eller San Pedro de Atacama, som ligger i det nordlige Chile.

I Peru er der Titicaca søen (eller kan ses fra Bolivia) – tag ud på søen og besøg nogle af øerne, sov ved nogle lokale på øerne, det er en oplevelse. Cuzco er “turisthovedstaden” i Peru, hvorfra man kan tage til Machu Picchu. Her kan det anbefales at tage på en 4 dages vandretur hvor man når MP på 4. dagen,hvis I vil det skal I være ude i god tid med at få bestilt, så tjek nogle hjemmesider på nettet. Desuden er der mange spændende byer at besøge i Andesbjergene i Peru hvis man vil slippe for turist-mængerne, feks. Ayaqucho og Andahuaylas.

Det nordlige Chile og Argentina har også rigtig meget at byde på hvis I får lyst til en afstikker… (Også de sydlige dele hvis I får lyst til en stor afstikker).

Mvh Carina

Anonym Pernille Jakobsen

Ved godt at Venezuela ikke lige er inde i jeres billede – men Jeg ville klart tage til det land… har selv arbejdet der som guide i 7 mrd og det er et fantastisk land som har meget at byde på!
    – Canaima nationalpark med flotte vandfald og selvfølgelig turen ind til Angels falls
    – Delta Orinoco : ud og leve som indianer i 3 døgn, spise orme, gå i regnskov, fange piratfisk, besøge indianer osv.
    – Los Roques: simpelthen det smukkeste og mest fantastiske / romantiske sted i verden. Består af mange ø’er hvor der er perfekte dykker/ snorkle muligheder og man bor i små haciendaer
    – Merida: Andelsbjergene er bare et must og tage den længste svævebane i verden
    – Kavak: endnu et skønt sted, hvor man svømmer ind til vandfald
    Isla Margarita : Hvis der skal slappes af på en SKØØN ø med gode udflugtsmuligheder…
    Ja jeg kunne blive ved – men synes simpelthen det land er for skønt.
    Pernille

Anonym Jørn

Vedr. “visum” til Cuba.

Du kan købe det via. den Cubanske ambassade, men det er både billigere og lettere at købe det hos flyselskabet eller rejsebureauet i din lufthavn før Cuba.

Der er ikke tale om et visum i gængs forstand men mere om et turistkort.

Du kan snuppe et par anbefalinger fra min hjemmeside:

http://cuba.atheart.dk

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account