Jeg ville bruge rigeligt med tid i Bolivia hvis jeg var jer: La Paz er en interessant by, Rurrenabaque i lavlandet har gode ture til junglen og pampas’en, hvor det vrimler med dyreliv; fugle, skildpadder, anacondaer, aligatorer… Potosí er også et besøg værd – her kan man komme ind i bjerget Cerro Rico og besøge minerne, hvor minearbejdere arbejder under kummerlige forhold. Tupiza, hvor man kan komme ud at ride på heste mv. i et rigtigt western-landskab. Desuden er en af mine bedste Sydamerika-oplevelser en 4-dages jeep-tur i det Sydlige Bolivia, hvor man kører rundt mellem farvede søer i Andesbjergene, geysere mv – superflot natur. Turen kan startes i Uyuni eller Tupiza og slutter i Uyuni eller San Pedro de Atacama, som ligger i det nordlige Chile.
I Peru er der Titicaca søen (eller kan ses fra Bolivia) – tag ud på søen og besøg nogle af øerne, sov ved nogle lokale på øerne, det er en oplevelse. Cuzco er “turisthovedstaden” i Peru, hvorfra man kan tage til Machu Picchu. Her kan det anbefales at tage på en 4 dages vandretur hvor man når MP på 4. dagen,hvis I vil det skal I være ude i god tid med at få bestilt, så tjek nogle hjemmesider på nettet. Desuden er der mange spændende byer at besøge i Andesbjergene i Peru hvis man vil slippe for turist-mængerne, feks. Ayaqucho og Andahuaylas.
Det nordlige Chile og Argentina har også rigtig meget at byde på hvis I får lyst til en afstikker… (Også de sydlige dele hvis I får lyst til en stor afstikker).
Mvh Carina