This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym cicero

Vi er et midaldrende par der rejser til Oman i oktober. Vi har ti dage og regner med at blive i det nordlige Oman, for ikke at skulle nå for meget.
    Vi ønsker gode forslag til byer/ områder der skal besøges.
    Nogen der ved om Chancen for at se skildpadder er til stede på det tidspunkt og hvor muligheden er størst?
    Og sidst men ikke mindst. Er det muligt at komme rundt med offentlige transportmidler eller skal vi leje bil?
    På forhånd mange tak.
    Heidi

Anonym Anders Bryder

Den med skilpadderne kan jeg svare på. Der er størst chance for at se dem ligge æg på stranden i det nordøstlige Oman om sommeren hvor der kommer flere hundrede. Om vinteren derimod kommer der sjældent mere end 1-2 op på stranden om ugen.

Anonym amboye16

Vi var 3 dage i Oman for nogle år siden. Vi lejede bil i Dubai og kørte til Niswa, hvor vi overnattede. Derfra kørte vi til Muskat og overnattede og så kørte vi langs østkysten tilbage til Dubai. Det var en alt for kort tur til den forholdsvis lange køretur, men det kunne lade sig gøre og vi havde en rigtig god tur.

Vi var overraskede over hvor venlige befolkningen i Oman var. Flere gange fik vi hjælp af lokale til at finde vej og det var altid med et stort smil. To gange kørte nogle foran os i deres egen bil, for at være sikre på, at vi kom det rigtige sted hen.

Vi synes, at Niswa var en fin by med et gammelt fort og et “gedemarked”, som for nyligt var renoveret og fremstod nærmest som nyt.
    Muskat var også interessant. Vi var på fiskemarkedet tidligt om morgenen, men oplevede ikke så meget andet, da vi som sagt kun havde 3 dage.

Jeg ved desværre ikke noget om offentlig transport. Jeg husker ikke, at vi så busser eller lign. men det må der jo være, og hvis I har tid nok, så er det da værd at undersøge.

Rigtig god tur
    Anne Marie

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account