This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lisbeth

Det er svært, at vurdere om jeres budget er realistisk, når I ikke uddyber hvilken standard I forventer, hvad I planlægger at opleve osv.

Men når jeg tæller sammen, så planlægger I, at være afsted i ca. 3,5 måned og besøge 7 lande.

Hvis jeg var jer, ville jeg nok skære det ned til max. 3-4 lande, så I virkelig kommer til at opleve dem og få dem under huden.

Hvad vil I gerne opleve, I de forskellige lande?

Anonym Dorte M.

Indledningsvis vil jeg mene, at I bør skære ned på tiden i Delhi, Agra og Jaipur. Delhi og Agra er det om at besøge så kort som muligt, se de seværdigheder I ønsker og kom videre 🙂 Indien i øgrigt og Nepal er fantastisk så brug mere tid der.

Vi rejste 3 personer i Indien og Nepal i 4 uger. Boede på ret gode hoteller og brugte alt inkl. ca. 16.000 kr. – vi var også på junglesafari, riverraftede, ligesom vi tog taxa over længere afstande.

Anonym Anonym

Hej med jer

Vi er et par som vil rejse til asien i november måned, nærmere sagt Indien. Vi har 80.000kr at gøre godt med til os begge, som skal dække alt. Vi ville være glad for at høre andres erfaringer.

Planen ser således ud:
    Delhi, Agra og Jaipur: 3 uger
    Goa: 1 uge
    Kerala: 1 måned
    Sri Lanka: 2 uger
    Maldiverne: 2-3 dage
    Himachal Pradesh: 1-2 uger
    Nepal: 1-2 uger
    Cambodia: 1 uge
    Vietnam: 1 uge
    Japan: 2-3 uger

Er det helt forkert at regne med 35.000kr for Indien, Sri Lanka, Maldiverne og Nepal.
    12.000 for Cambodia og Vietnam.
    20.000 for Japan.
    Omkring 12.000kr for flyet hjem fra Tokyo.

På forhånd mange tak 🙂

Anonym asiatur

Tak for svarene. Grunden til at vi er længere tid i Delhi området er fordi jeg vil tage et par kurser.
    Det er ikke vigtigt for os at opleve alt i et land. Hellere opleve lidt flere lande. Egentlig vil vi bare tage det som det kommer og nå pengene er ved at løbe op flyver vi hjem igen.
    Brugte i 16.000kr i alt for jer 3? Det var godt nok billigt. Så burde de 80.000kr række ret langt 🙂

Anonym Dorte M.

Ja, det er biliigt at rejse og leve i Nepal og Indien. Med flybilletter, vaccinationer, overnatninger, mad – ja alt, så kostede turen os 32.000 kr. En helt fantastisk oplevelse til en helt ok-pris 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej .
    Har selv haft 5 store rejser til indien,.
    i 2004 rejset jeg i indien seks månder og den gang brugte jeg 15000 kr på seks månder og jeg rejset en del rundet, spiser man Thail lokal mad lokal Transport rejser med 2 klasse ,kan man rejse indien dirt cheap og det kan man også i 2013,nepal billige,husk og spis dale bat lokal mad,jeg trekke Anapurna uden guide i 2001 som gik rigtig godt jeg möde mange på mit trek som ikke have en guide med,skulle jeg göre det samme i dag ville jeg nok hyre en lokal guide,så de dygtig guide kan tjene nogen penge,det giver også mere sikkerhed,selvom man möder rigtig mange på trekket,så der er penge at spare ,ikke noget med at booke hjemme fra,tag det som det kommer,mange penge at spare,ville tro jeg brugte 2500 kr på tre uger i nepal men uden guide,2500 3000 kr var det man brugte i indien og nepal fra 2000 op til 2005,men det var også back packer livet med yoga masser af kort spil og en masse hygge oppe i te husen i Dhamasla,vitenam billige,når man rejser bestemer man selv farten jo mere fart man har på jo mere koster det i transport, har man alt for travlt går man kold,så det er vigtig at holde pause fra at rejse og finde de steder hvor man kan slappe af et par uger unden buser og tog,god rejse.lars

Anonym Kimmi

1 uge i Cambodia er fint, men overvej evt. om det ikke er det vær at bruge 2 uger i Vietnam, det er et HELT fantastisk land hvor man nemt kan bruge MEGET længere tid.. 1 uge er i hvert fald meget kort..
    I forhold til Japan, så er det helt sikkert det dyreste land.. Jeg backpackede i 4 uger igennem Japan og brugte ca. 10.000,- inkl. indlandsrejser, hostel, mad og ture.. Det er især indlandsrejser (togrejser), der er dyre i Japan.. Køb et JR togkort hjemmefra, selvom prisen virker høj er det, det billigste.

Om jeres budget er realistisk eller ej, er jo op til jeres rejse- og levestandard og indhold af ture, osv.

Gør man det på den billigste måde hele vejen igennem er 80.000,- jo nok for 2 personer i over 6 måneder..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account