Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3542889
     LouisePrier

      Hej.
      Min veninde og jeg skal til at bestille billet til vores rejse i januar måned til Asien. Vi forstiller os at vi kun vil købe en one way ticket så vi selv bestemmer hvornår vi vil hjem.
      Vi tænker at vi ville lande i Thailand men kun være få dage i Bangkok også tage videre til enten Laos, Cambodia eller Vietnam – Thailand skulle så være det sidste vi ville rejse rundt i.
      Jeg ved ikke om nogle af jer kan hjælpe os – men vi har læst os til at man skal have en retur billet hvis man rejser ind i Thailand er det rigtig ? Og hvad kan man gøre hvis dette er tilfældet ? Samtidig hvis nogle af jer ved der noget man bare skal opleve i de 4 lande så skriv endelig!
      Håber i kan hjælpe os. (vi tænker at det bliver omkring 2 måneder vi skal rejse rundt i asien – ved i om man skal lave visum til Thailand eller ? )

      Vh
      Louise

      #3542890
       Claus

        I skal vel på et eller andet tidspunkt tilbage til DK igen?

        Hvorfor så ikke købe en billet, hvor I har mulighed for at ændre på hjemrejsedatoen?

        Der er ikke noget sparet ved at købe enkeltbilletter. Tværtimod.

        Selvom I officielt skal have en billet ud af landet, er det dog langtfra altid at myndighederne kontrollerer det. Men luftfartsselskabet kan også kræve, at I køber en billet på stedet.

        Men I kan jo også vælge at købe en billet ud af Bangkok til f.eks. Vietnam med Airasia.com. Det koster ikke mange penge.

        Thailand er visumfrit de første 30 dage.

        mvh
        Claus

        #3542891
         LouisePrier

          Tak for dit svar.
          Har os lige siddet og set på priser og kan godt se det slet ikke kan betale sig.
          Måske et dumt spørgsmål men ; Hvis vi kun er 3 dage i bangkok(som det første) og derefter rejser til Vietnam, Cambodia og Laos for så at tage det sidste stykke tid i Thailand får man så nyt 30 dages visum ? (vi vil være afsted 2 måneder i alt)
          Mvh
          Louise

          #3542892
           Cheesedudle

            Ja, du får et nyt visum for hver gang du har forladt Thailand og re-enter landet, selv efter 1 dag.

            Køb en one way ticket er mit råd.
            Gjorde jeg selv, da jeg rejste i Asien. Bl.a. Thailand og Vietnam.
            Købte en enkelt billet til Kina for 2500,- og da jeg skulle hjem igen et halvt år senere, fandt jeg en billet for samme pris. (Rejste hjem fra Indien).
            Andet kan ikke betale sig, for i ved jo ikke om i har tænkt jer at blive længere eller kortere tid.

            #3542893
             Claus

              Du har jo så været heldig at finde en billet til samme pris, men du fløj jo ikke hjem fra samme destination. 2500,- for en enkeltbillet til DK fra Indien, synes jeg lyder af meget, når man kan få billetter til 4000,- retur til Indien.

              Jeg har både hørt og talt med rejsende, som enten fik lov til at betale for en ny billet på stedet eller de blev nægtet adgang til landet. Den oplevelse synes jeg, at I skal spare jer selv for

              Iøvrigt vil dit visum i Thailand afhænge af om du kommer over land eller flyver. For kommer du over land får du kun 15 dage.

              mvh
              Claus

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account