This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Du kunne jo vælge at købe en billet til Guatemala og hjem fra f.eks. Panama med en åben hjemrejse. Så kan du selv vælge, hvornår du vil mod DK. Alt afhængig af billettype og flyselskab kan det nogle gange være gratis.

Jeg vil ikke råde dig til at tage afsted på en one-way-ticket:

1) Du skal alligevel på et eller andet tidspunkt tilbage til DK
    2) Du behøver slet ikke tænke på evt problemer med flyselskaber, der ikke vil have dig ombord.
    3) Det vil give dig mere ro, fordi at du ikke behøver at tænke på økonomi, billetten har du jo
    4) Der er ikke noget sparet ved at købe en enkelt, det er meget dyrere at købe billetter til Europa fra Latinamerika
    5) Du undgår også overbookede fly
    6) Der k a n opstå problemer i imigrationskontrollen, hvis du ikke har en returbillet.
    7) Der er risiko for at flyselskabet vil kræve at du køber en returbillet på stedet, og det bliver ikke billigt.

mvh
    Claus

Anonym Tinals

Hey .
    Jeg tager snart til Guatemala og havde tænkt mig at købe en one-way ticket for ikke at være afhængig af en hjemrejsedato, da jeg måske tager en bus videre til nogn af de andre lande efterfølgende . Jeg vil tage det hele lidt som det kommer .
    Jeg har prøvet at undersøge om det overhovedet er muligt at rejse ind i landet uden en returbillet og er meget i tvivl om jeg må det . Jeg har snakket med flere flyselskaber og de siger jeg SKAL have en returbillet, men har også snakket med den Guatemalaske ambassaden og de siger jeg godt kan rejse ind uden en retur billet . Er dr nogen dr har nogen erfaringer med det?? For vil nødig stå i lufthavnen og ikke må komme ombord .
    På forhånd tak for hjælpen .

Anonym Rasmus

Da jeg rejste til Guatemala for et par år siden havde jeg købt en returbillet.. Men der var absolut ingen der tjekkede den, hverken ved afrejse fra Kbh eller ankomst i Guatemala C..
    Man får et gratis visum der gælder i 90 dage til 5 Centralamerikanske lande (en samarbejdsaftale) – Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicuragua, og et mere mener jeg.. (Ikke Belize, Mexico).. Så hvis man vil være i området længere end 90 dage kan man bare tage en tur til Mexico eller lignende og få et nyt visum ved indrejse igen..

Jeg vil dog også anbefale at købe en retur.. Hvis du bare er sikker på at købe den ved et selskab, hvor billetten kan ændres.. Det vil endda nok gøre det billigere i det lange løb…

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Det du kan gör. köb din billet til guatamala og så köber du en billige billet fra guatamala til det billigest land der ligger i central Amerika og så er det op til dig om du ville bruge den, så kan de se i Danmark at du har en billet ud af landet og det samme kan de se når du ankommer til guatamala.hasta luego og god rejse. lars

Anonym Tina

Tak for svaret. Jeg regner os med at det ambassaden har oplyst mig er rigtigt. selvom dr på min billet står jeg skal have retur billet. Krydser finger for det går som det skal 🙂 Har elrs hørt det er en by man ik ska opholde sig i, men det ku da være man kom forbi 🙂
    God tur 🙂

Anonym Pia

Hej
    Jeg tager selv afsted til Guatemala lige om lidt, da jeg skal bo der i et halvt års tid, og i den forbindelse talte jeg med ambassaden som oplyste mig, at det ikke gjorde nogen forskel om jeg havde en udrejse- eller hjemrejsebillet. Som de sagde, så får vi automatisk 3 mdr. visum og så er det vores ansvar at sørge for at forlænge det. Det eneste jeg skulle sørge for, var at mit pas var gyldigt mindst 6 mdr. efter indrejse og at jeg ved forespørgsel kunne bevise at jeg kunne forsørge mig selv.
    Håber det kunne hjælpe?
    Sig til hvis du kommer forbi Guatemala City 😉

Anonym Marlene

Hej Tina og Pia.

Er I mon kommet til Guatamala nu?!? Jeg rejser til Guatamala på fredag og har indtil videre kun en billet ind i landet og kan ikke finde ud af, om jeg skal købe en busbillet eller lignende ud af landet. Gik det med jeres enkeltbillet?

Mvh. Marlene.

Anonym Tina

I frankfurt skulle jeg til Costa Rica for at skifte fly og skulle vise videreflybillet i Frankfurt fra costa rica hvilket jeg jo havde, og i Costa Rica var der ikk problemer med at flyve ind i guatemala .

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account