This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Jeg skal til Indien i 3 mdr. her til september og da jeg er lidt af en fritidsfotograf regner jeg med at tage en del billeder… I den forbindelse ville jeg høre om der er nogen der har nogle råd til hvordan de her digital billeder bedst opbevares. Kan man uploade den til nettet på netcaféer, eller er forbindelsen for langsom, kan en travel burner anbefales og så kan man sende de brændte cd’er hjem…eller skal man bare købe nok memory kort til at de kan opbevares?? Problemet er også at jeg er bange for at miste billederne derovre, hvis kameratasken bliver hugget eller bare bliver væk…
    Så jeg vil gerne have en løsning hvor jeg får billederne væk fra landet så at sige….
    Ved godt det er meget krævende, men hvis der er noget der har nogle ideer, erfaringer el.lign. så skriv endelig.
    KH Mette

Anonym Sus

Hej 🙂 Jeg har selv rejst i 7 mdr., og havde de samme sprøgsmål som dig.. Jeg ville heller ikke miste mine billeder..! Hver gang mit memory kort havde ca. 100 billeder, så fik jeg dem brændt over på 2 cder.. Dette kan gøres hos fotoforetninger eller på net cafeér..! Den ene cd sendte jeg hjem til DK, og den anden beholdte jeg i min taske..! På den måde var jeg sikker på, at hvis posten ville smide den væk, så havde jeg altid en ekstra kopi.. Og den skete desværre et par gang..!

Anonym none

Tusind tak for hjælpen….men må jeg lige spørge hvilket land/lande du rejste i. Er nemlig meget i tvivl om hvor langt Indien lige er på det tekniske område med net cafeér…..

Anonym Anonym

Husk altid at tjekke din cd om de har faaet overfoert alle billederne!!! inden du formaterer dit kort!

Anonym Sonny Singh

Hey mette!

jeg er næsten lige vendt hjem fra 6 måneder rundt i hele indien. Jeg har selv taget et par tusind digitale billeder. Jeg kan helt klart anbefale en Ipod. Dog behøver det ikke være den nye Ipod-photo-model. Jeg har selv en af de ældste modeller og den er udemærket. Med 15 GB kan du opbevare over 5000 fotos. Til min Ipod købte jeg en photo- media reader (800 kr.) som tilsluttes min Ipod. memory card indlæses og billederne gemmes på Ipod som nummeret ruller. De to ting til sammen fylder ingenting og er meget praktiske. Dog skal du være ekstra opmærksom på din Ipod. Mister du den, mister du alle dine billeder.

kh Sonny Singh

Anonym Sonny Singh

P.s

i indien er det dyrt at at brænde billeder ned på cd. Måske ikke de første par gange, men på længere sigt. Og der kan hurtigt gå flere timer med det. Indere er langsomme…

Anonym Anonym

Tak for tippet, det eneste jeg ikke er så glad for, er at alle billeder er samlet på ét sted.

Har du et tal på hvor dyrt, dyrt er i forbindelse med at brænde billeder..? Tid har jeg masser af er jeg ret overbevist om.

kh mette

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account