This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym thaslam

Hej alle sammen

Jeg skal (måske) på en længere rejse igen til næste år. Jeg elsker at tage billeder og vil selvfølgelig gerne gemme mine billeder, men har desværre oplevet at jeg har mistet billeder på mine tidligere rejser. Jeg rejser nok ikke med en computer, men overvejer at tage en ekstern harddisk med. Jeg vil dog også godt have en backup på nettet i tilfælde af at den går i stykker eller lignende.

Hvad gør I når I rejser? Kan I anbefale en hjemmeside som ikke komprimerer billederne og som er nogenlunde hurtig?

På forhånd tak

Anonym Backpackerne.dk – Mads & Camilla

Hej thaslam!

Vi bruger en hjemmeside der hedder smugmug.com.
    Den er egentligt beregnet til at vise dine billeder frem og evt. sælge dem, men du kan lave private mapper, så kun du kan se dem eller folk med kodeord. På vores profil/side har vi nogle offentlige gallerier, samt et privat, som ingen kan se. I det private lægger vi alle billeder op. Du har ubegrænset plads og billederne uploades hurtigt og komprimeres ikke – du kan dog ikke uploade raw filer.
    Som alt andet kvalitet koster det dog også noget, men jeg mener vi har givet et sted mellem 150-200 kr for et år, så det er ikke en bondegård.
    Du kan se hvordan vores ser ud her: http://ourtravelife.smugmug.com

Håber det hjälp lidt!

VH
    Mads & Camilla – backpackerne.dk

Anonym Backpackerne.dk – Mads & Camilla

P.S
    Hvis du er interesseret i det, så brug dette link, så får du 20% rabat.

https://secure.smugmug.com/signup?Coupon=TfhMXvHHdTUNo

Ellers kan du finde nogle andre koder på nettet der også giver 20% rabat 🙂

Mads & Camilla

Anonym Anonym

Det var da en mulighed! Og det går ok hurtigt med at få uploadet billederne?

Anonym Anonym

Ja, hvis netforbindelsen er bare nogenlunde så kører det ret godt. Vi har ihvertfald ikke oplevet nogle problemer endnu.

Anonym Magnus

En harddisk kan være fint som billedlager. Du kan også brænder billederne på en cd eller dvd. Hvis du rejse i lande med langsomme internetforbindelser, bliver du meget hurtigt træt af at oploade billeder.

Anonym thaslam

Det var også lidt det jeg tænkte Magnus, men kunne godt tænke mig en online back-up af de vigtigste billeder, da jeg har prøvet at have billeder på et (ekstra) SD kort som blev ødelagt og ikke var til at redde igen – dem havde jeg ikke andre steder, da jeg var løbet tør for SD kort 🙁

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account