This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jakobhk

Hej,
    Jeg står og skal til Østen slutningen denne måned, og starter på Bali, og vil høre om der er nogen som har lidt erfaringer med hvad der evt skal opleves eller tages højde for..
    Jeg vil gerne fortsætte til Borneo derfra, og igen nogle der har erfaringer med det? Til sidst vil jeg fortsætte til Thailand, og måske Laos hvis det passer med tiden.. Jeg har kun booket rejsen derned til Bali og hjemrejse fra Bangkok 2,5 mdr senere, kan det giver nogle problemer?
    Mvh Jakob

Anonym Tine

På Bali kan du bestige en vulkan, se delfiner fra en båd nordpå (ret turistet, men hyggeligt), se templer, lokal dans, surfe, river rafte dykke osv. der er masser at lave og du kan fra Bali evt tage en tur forbi Gili-øerne, som skulle være fantastiske (nåede det ikke selv), smukke og meget anderledes 🙂 Jeg ville nok holde mig fra Kuta, da det er MEGET turistet, men måske kan du evt tage en overnatning eller to der for at møde andre at rejse med (hvis du rejser alene).

På Borneo skal du helt klart ind i junglen og lede efter vilde elefanter og orangutanger! Her kan du også bestige Sydøstasiens højeste bjerg, se verdens største huler (eller bare Niah Caves, som er lidt mindre, men også fede), dykke ved Sipandan er et must! (tjek lige om der er ledig). Lad vær med at bruge for lang tid i KK (hovedstaden) den har ikke meget at byde på….

Tror ikke at du for tid til Laos, man kan sagtens bruge 2,5 måned bare på Bali og Borneo. Jeg kan ikke se hvordan sådan en billet skulle give dig nogle problemer, du får egentlig bare dit visum 🙂
    Husk på Bali skal du også betale 25 dollars for at komme ud af landet igen 🙂

Anonym Jannienygaard

Hej Jakob,

Jeg har selv lige rejst 5 uger i Indonesien og meget af tiden brugte jeg på Bali og Gili.. Og GLÆD dig!! Har aldrig mødt et så venligt folkefærd.. 🙂

På Bali vil jeg helt sikkert anbefale:
    – Sekumpul waterfall (Man skal trekke i 1time for at komme ned/op til Sekumpul vandfaldet, men det er det værd!!)
    – Temple by the lake og Pura Tirta Empul (vand tempel)
    – Riceterraces in Ubud
    – Rafting (du kommer helt ind i “junglen” og slutter af med et fald på 4m – super fedt!)
    – Gili (Gili Trawangan er meget laid back og mange unge, Gili Air er mere afslappet og Gili Meno er for de midaldrene med mange penge..) – er rigtig god dykning og snorkling på Gili

Evt. vulkanen Batur (morgen trekking tur – men skulle være ret turistet), twin lakes og monkey forest i Ubud – ikke den i Nord for det er bare store fede aber, der venter på at få bananer af turisterne… 😉 Herudover, skulle Lombok også være rigtig cool og mindre turistet, men infrastrukturen er dårlig, så det er dyrere at rejse der.. Flores og Komodo skulle også være rigtig fedt, men igen er det dyrt fordi man bor på en båd i flere dage og rejser rundt mellem øerne..

Sidst, men ikke mindst skal du vide: bargain, bargain, bargin.. Du skal altid få min. 50% af prisen og taxa turen skal du forhandle om.. Og forhør dig ved de forskellige boder når du skal booke billetter, så får du den bedste pris.. 🙂 Retur billet med fast boat til Gili skal du forhandle ned til 800.000 (100.000 svarer til 65kr)..

Rigtig god tur.. 🙂

Anonym Jakobhk

Mange tak for input..
    Især i forhold til priserne er det rart at få lidt input til de forskellige ting, da jeg er på bar bund her. 🙂
    Hvor på Bali vil det være godt at starte? Jeg vil meget gerne lærer at kitesurfe, men også gerne møde nogle andre backpackere, da jeg rejser alene jo.. 🙂

Anonym Anonym

Mange tak, det er alt sammen med til at hjælpe lidt på planlægningen.. Jeg kan dog ikke finde Skygarden på nettet nogen steder, heller ikke via div. Hostels sider.. Er der andre at anbefale?

Anonym Jannienygaard

Ville nok starte i Kuta saa, der er mange unge backpackere der og meget surfing og vandsport.. (taxa fra lufthavnen kan du forhandle til mellem 40.000-50.000)Kuta er helt klart der hvor mange gaar meget i byen osv., men hvis du tager det for hvad det er, saa skal du nok faa det sjovt der.. 🙂 Skygarden er at anbefale!! Men ville nok ikke vaere der mange dage.. Bagefter kan du jo tage mere ind i landet – mange tager videre til Ubud, som er flotte risterrasser og natur.. At leje en scooter er ogsaa en god maade at se oen paa..

Sig endelig til hvis du har flere spoergsmaal.. 🙂

Anonym Anonym

Skygarden er et kæmpe diskotek, som ligger lige i centrum af Kuta.. Hvis du gerne vil bo der, så skal du tage ind på “Poppy 2”, ellers kan du bo i Legian, som er 5-10 min gåtur derfra og lidt mere stille og roligt, men stadigvæk lækker strand osv..

Anonym MissAdventure

Jeg har været på Borneo, Bali, Gili, Lombok, Flores/Komodo og i Singapore denne sommer.

Så hvis du har nogle lidt konkrete spørgsmål, hjælper jeg gerne.

MVH MissAdventure

Anonym Jakobhk

Hvilket hotels kan I anbefale som også er billigt på Bali?
    Er der nogen som har prøvet at kitesurfe dernede, og som kan anbefale et godt sted hvor man kan lærer det?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account