This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej Folkens!

Involver en uerfaren i jeres expertise.. Jeg har netop overstået en eksamen og har nu et år til at spare op og rejse i før jeg fortsætter på mit studie. Her regner jeg med at tage til Nepal og Indien i minimum tre måneder.

Det store spørgsmål er så hvor meget man skal spare op til en sådan tur? Hvad tror i/brugte i på kost og logi per dag? hvad koster aktiviteteter som trekking og bjergbestigning, og transport rundtomkring (vigtist af alt er det daglige forbrug da jeg måske nok kan luske mig frem til at finde priser for det andet på nettet)

På forhånd mange tak 🙂

Signe

p.s. tilføj gerne små fifs til rejsen hvis i har nogle exceptionelle oplevelser som man absolut ikke må misse!

Anonym Anonym

Hej Signe

Der er godt nok gået mange år siden jeg har været i Nepal og Indien, men det er stadigvæk nogle af de billigste og mest fantastiske lande at rejse i.

Nepal er bare helt suverænt – er man til bjerge i forvejen er det syn der venter dig bare … helt ubeskriveligt.

Trekking koster ikke en formue på et tehustrek og der er masser af muligheder for disse treks.

Du bliver nødt til at vælge et lille område af Indien ud til din rejse. Man kan bruge et helt liv og ikke se hele landet.

Et godt bud kan være et købe til billet til Delhi/Bombay og rejse ud af Kathmandu eller omvendt.

Så kan du se den fantastiske stat Rajahstan, hvis du er heldig tigre, derefter Taj Mahal, Delhi, Varanasi og videre til Kathmandu.

Forbrugsmæssigt – jeg vil tro du let kan klare dig for kr. 150,- om dagen.

Anonym Anonym

Jeg har ikke rejst i Nepal, men tror at forbrug i de to lande er ca. det samme.

Et godt gennemsnit er 100-130 kr pr dag, og så lever du fint, alt inkl transport, mad, overnatning,ture. Nogle steder kan du bruge langt mindre, feks i byerne, hvor man ikke skal på ture men selv kan tage omkring, mens du i bjergene bruger noget mere hvis du skal have en guide og på trekking.

Hilsen Carina

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account