This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sophie

Hejsa.

Jeg er allerede nu igang med at spare sammen til en 12 måneders rejse der først starter i januar 2011. Min kæreste og jeg regner med at skulle bruge omkring 150.000 og da vi begge er studerende er det svært at lægge til side.
    Jeg gør det, at jeg ligger mindst 10% af det jeg tjener til side. Alle mønter fra min oung og som ligger i lejligheden kommer i en sparegris og jeg skærer rigtig meget ned på shopping. Jeg køber kun det absolut nødvendige og så billigt som muligt.
    Derudover sparer jeg selvfølgelig på alt hvad jeg kan og ligger ekstra penge til side, når der er overksud på kontoen.

Jeg bliver færdiguddannet til januar og herefter vil jeg selvfølgelig kunne spare meget mere op, men jeg vil stadig forsøge at leve sparsomt.
    Mit råd er: Begynd så tidligt som muligt. Hver gang du er ved at købe noget tøj eller andet, så spørg dig selv om du virkelig behøver det. Ville det ikke være federe at have pengene med på turen? Det motiverer mig super meget.

Anonym Anonym

Ja, det vil jeg også sige.. Begynd i så god tid som muligt:)
    Tit synes jeg egentlig man regner med at kunne lægge mere fra end man egentlig kan. I hvert fald, hvis man som mig er glad for at bruge penge:)
    Men jeg har et fastbeløb som jeg SKAL lægge fra hver månede, og så ved jeg jo bare, at når mit rådighedsbeløb er opbrugt, så bruger jeg ikke mere før næste løn.
    Jeg tror det handler om at sætte sig et realistisk mål for hvad man gerne vil og hvor meget man kan nå at spare op, og hver gang man så får lyst til at købe noget unødvendigt, skal man gøre det op i hvor langt man kan komme for de penge. Præcis som Sophie siger:)

Anonym Anonym

Jeg har oprettet en opsparings konto som jeg dagen før jeg får løn overfører alt hvad der er tilbage på min lønkonto til. På den måde kan jeg på lønningsdagen se hvor meget jeg kan bruge alt i alt den næste måned og så holder jeg mig under det… og jo mere under jeg holder mig jo mere kommer der på opsparingskontoen.

Men jeg sparer ikke direkte på noget i hverdagen – jeg tænker mig bare lidt om og prøver at bruge så lidt penge som muligt. Ingen mærkevarer hvis man kan få noget der ligner billigere – det gælder alt fra tøj til mad og man kan prutte om prisen alle andre steder end i supermarkedet så det er nemt at spare mange penge hver måned

Anonym stepher

Hejsa
    Hvordan sparer I sammen til de store rejser?
    Tager I ekstra arbejde? Lever af rugbrød?
    Hvor længe før begynder I opsparingen?

Jeg har brug for lidt inspiration!

Anonym Stephanie

Tak for jeres svar.
    Jeg skal bruge ca. 40.000 kr til min tur til Asien til næste sommer, så det er om at komme igang med opsparingen…

Anonym Anonym

jeg vandt hele lortet i poker.. det tog 6 timer;-)

Anonym Anonym

jeg vandt hele lortet i poker.. det tog 6 timer;-)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account