This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MLange

Jeg står med en drøm om en længerevarende overland tour gennem følgenende lande i Afrika: Uganda, Kenya, Tanzania, Malawi, Zimbabwe, Zambia, Namibia og med slut i Sydafrika.

Mit spørgsmål lyder på, om man ikke kan bestille turen billigere i dernede (i fx Tanzania), end hjemme fra?

– Hvis man har oplevelser med lignende, vil jeg også gerne have råd.

På forhånd tak 🙂

Anonym Claus

Det kan du godt. Du kan også vælge kun at køre med noget at vejen.

Men du kan også selv tage afsted og så rejse med bus og tog.

mvhClaus

Anonym Anonym

Tak for svar :-))

– Jeg rejser alene, så det ville være fedt med en overland tour, for at møde andre.

Dog er planen (so far), at jeg skal lave frivilligt arbejde i Tanzania, Moshi, i nogle måneder inden afgang, hvor man bor på et hjem med andre frivillige. Der er der jo også mulighed for at møde nogle som eventuelt kunne være klar på en fed tur gennem Afrika.

Hvis det ikke lykkedes, vil det jo være fedt selv at tage afsted på en tur. Og hvis man endda kan spare forholdsvis mange penge på at gøre det dernede?

Har du en by hvor der er stort udvalg af lignende rejser?

/Michael

Anonym Claus

Der er ikke nogen særlig by, hvor overlands trucks holder til. Nogle starter i Cape Town og kører så op til Kampala. Andre til Rwanda.

Hvor mange penge du kan spare ved at ordne det i Afrika, aner jeg ikke. Jeg har rejst med det offentlige i Afrika.

Prøv at kontakte forskellige operatører, der er flere forskellige, der kører overlandtruck, du skal jo også sikre dig, at der er plads.

Du skal nu nok møde andre, også selvom du vælger at rejse med en alm bus.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Hvis du ville rejse med overlanders,skal du starte i cape town, jeg mender at de fleste ture går oppe fra og ned mod cape town, når overlands truck skal tilbage mod nord Africa,er det billiger da ikke mange rejse fra syd mod nord, noget jeg var i gang med at undersöge,da jeg skulle rejse i Africa,som ikke blev til noget,Du kan jo rejse med overlanders helt op til seks månder,hvor turen går fra tyrkiet eller marroko og hele vejen ned til cape town,Hvis du er til trykhed og kan begå dig med 15 mennesker i en truck og vaer på farten hele tiden og kan begå dig i et vaer selskab,så er overlanders noget for dig, jeg overvejse det selv,jeg rejste altid alene,så det var en stor overvejlse for mig om jeg skulle rejse selv eller med overlanders, min beslutning blev at rejse selv og ind imellem rejse en uge med overlanders truck, jump on and of, du kan starte med en uge og tjek livet på en overlanders truck, jeg kom ikke afsted,efter mange års rejse,og kone börn, find dem på google, lykke til.lars

Anonym Anonym

Tak for det gode råd, Lars!

Kan du smide et link op til hjemmesiden? Kan ikke finde den.

Anonym Claus

Africanoverlandtours.com

Dragonman.com

Men netop som Lars pointerer, så skal du jo kunne begå dig med 20 personer i en lastbus. I er stort set sammen hele tiden.

Men du kan jo også vælge bare at køre med noget af vejen.

Der var nu tre forskellige udbydere af overland trucks fra Cape Town, da jeg var der, så det har Lars ikke helt ret i.

mvh
    Claus

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account