Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3530928
     SofieogJacob

      Hejsa.

      Det lyder rigtig spændende. Jeg har selv trekket i Nord Thailand og her virkede det ikke som om der var noget problem med at få lov til at overnatte i naturen. Jeg trekkede med en guide, så ved ikke om regler derfor er anderledes. Jeg vil opfordre dig til at opsøge turistinformationernes kontorer de steder du planlægger at overnatte i naturen. De vil kunne give dig den information du har brug for.
      Mht. Nationalparker er der en del der tilbyder overnatning i telt, hvilket er super billigt og rigtig dejligt. Omkring 20-50 Bath pr. nat. Af og til kan man leje et såkaldt on-site-tent. (Det er inkl. i prisen). Dog er der meget forskellige regler fra nationalpark til national park, så opsøg dem når du når frem. I flere nationalparker er det også kun i bestemte områder eller på bestemte øer i Nationalparken man må overnatte på.

      Jeg trekkede og overnattede i det fri i nordthailand i februar måned og det var koldt. Jeg overnattede med gemacher/bukser/tre trøjer/to par sokker/halstørklæde og to tæpper og frøs stadig. Men det vekslede fra nat til nat alt efter hvor højt vi var.

      Hvis du har nogen spørgsmål til det skriver du bare.

      Ved desværre ikke noget om muligheden for arbejde, men kan forestille mig det ikke er umuligt. Du skal dog bare være opmærksom på, at nogen thaiere (kan forestille mig især dem på landet) bruger det samme på en måneds husleje som du måske ville bruge på McD, så forvent ikke de store måltider!

      God tur 🙂

      // Sofie

      #3530919
       Kasperh

        Jeg er en fyr på 23 som snart skal til thailand, og vil høre om det er muligt at man overnatter ude i en skov/jungle/hvad der nu lige er. Jeg tænker på, med dyr osv. Hvad skal man være opmærksom på(farlige/giftige dyr og andre ting generalt, hvis man overnatter ude i det fri), og om det overhoved er lovligt? ved der er masser af nationalparker, om man må overnatte sådanne steder. Og må man lave mad disse steder, altså med et lille blå/brænder osv osv.. Kort sagt, må man godt overleve i og af naturen? Og hvilket udstyr kræver det, og hvor “koldt” blir det om natten 3-500km nord for bangkok?(skal også syd) jeg er lidt erfaren med at leve I naturen, men ikke AF naturen. Har både tænkt mig at bo i små hytter osv, men hvis man ikke når til en by, så bare overnatte i naturen nogle dage eller hvad man lige har lyst til. Det var meningen at det skulle være en “billig tur” med masser af natur/trekking/”overlevelse/og lign., så ikke alle de der lukus hoteller osv.

        I må gerne komme med input og gode råd osv. fra jeres egne lignende ture (behøver ik være fra thailand). Og gerne hvordan i har gjort det og hvad det har kostet, og hvordan(tog/bus/osv) i har rejst rundt osv 🙂 så meget info så muligt 🙂
        Ved ik om det kun er på film og i tankerne at man kan det. Men kunne godt tænke mig at fx. et par dage så arbejder man lidt hos en fisker/farmer, og så bor og spiser man hos ham(arbejde for kost og logi), og så videre et par dage efter hvor man så hjælper en anden person lidt og så kører han/hun måske en til næste landsby eller lign 🙂 Er det muligt?
        På forhånd tak

        #3531037
         jeppenp

          jeg rejeste sidste år (nov -apr) 5 mdr i asien, hvor jeg rejste rund 3 af dem.
          Lokale busser og tog; er kanon billige og næsten lige så hurtige som hvis du bruge turist selskaber. bare find stationen
          en god ide hvis du kommer ud fra “main turistområder” og det skal du gøre, er at købe et kort hvor byerne også er beskrevet på thai, derved kan du bare pege, og få nogle til at fortælle hvornår du skal af.

          jeg syntes at syd var bedst, nær grænsen til malaysia er der en ø der hedder koh tarutao, fed sted med mulighed for at leje telt og sove på stranden !! cool sted !

          hvis du vil vide mere, kan du så ikke sende en mail til jeppetilspam@yahoo.dk

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account